پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۲۰
|
کد خبر: ۵۷۷
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جمع دانشجویان فعال فرهنگی؛

وظیفه ما سالم نگهداشتن محیط دانشگاه است

دکتر یعقوب محمدی فر، در نشست صمیمی با دانشجویان فعال فرهنگی گفت: براساس قوانین موجود، اجازه فعالیت به تشکل ها داده شده است و از آن ها هم حمایت می شود، اما به هیچ گروه سیاسی اجازه نمی دهیم محیط دانشگاه را بهم بریزد؛ وظیفه ما سالم نگهداشتن محیط دانشگاه است و این سلامت را همه باید کمک کنند تا حفظ شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر در نشست صمیمی با فعالان فرهنگی، که در سالن جلسات فجر برگزار شد، با بیان این موضوع که دانشجویان باید به طور جدی به صنعت راه پیدا کنند، گفت: دانشجویان باید دروس کارآموزی و کارورزی را در بخش صنعت بگذرانند تا با فضای کسب و کار آشنا شوند، انجمن های علمی باید اولویت فعالیت های خود را متمرکز کنند و ارتباط بیشتر دانشجویان را با جامعه و صنعت در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه فضاهای دانشگاه به گونه ای تعبیه شده است که در اختیار دانشجویان قرار داشته باشد، اظهار کرد: انجمن ها و تشکل های دانشگاه باید از بزرگان، نخبگان کشوری و کار آفرینان نمونه کشوری در زمینه رشته های مختلف دعوت به عمل آورند تا از این طریق در دانشجویان رغبت و انگیزه ایجاد کنند و با دانشگاه های خارج از کشور ارتباط بگیرند.

دکتر محمدی فر افزود: یکی از کارهای مهمی که دانشگاه تازه به آن ورود کرده است، بحث کارستان و ایجاد کارگروه کارآفرینی است، واقعیت این است که دانشگاه های ما فقط آموزشی بوده اند و باید تغییراتی ایجاد شود، در زمینه کار آفرینی باید آیین نامه ها بررسی شوند و از نو تدوین شوند، تا مورد استفاده جامعه علمی کشور قرار گیرد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: متأسفانه دانشگاه بوعلی سینا، دیر در محور توسعه قرار گرفته است، ولی در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار دارد، البته در ارتباط با امکانات زیر ساختی باید خیلی وقت پیش، پروژه های عمرانی به تمام می رسید و این به دلیل نبودِ بودجه و محدودیت های اجرایی پیش آمد.

دکتر محمدی فر با بیان اینکه، کارستان مبانی تعریف نشده ای دارد گفت: باید یک برنامه اساسی برای آن در نظر گرفت؛ خیلی از دانشگاه های کشور آن را قبول ندارند و فقط آموزش را وظیفه خود می دانند، اگر مبانی درستی برای آن تعریف نشود ممکن است از مسیر خود خارج شود و دانشگاه را به قهقرا ببرد.

استاد تمام گروه باستان شناسی دانشگاه در ارتباط با رویداد همدان 2018 اظهار کرد: دبیرعلمی رویداد 2018 به دانشگاه بوعلی سینا واگذار شده است، لذا از همه انجمن های علمی دعوت می شود که در این مسأله کمک کنند و باید توجه داشت که ما به تیم های علمی نیاز داریم برای ایده پروری تا بتوانیم این موضوع را به نحو احسن به اجرا در بیاوریم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه این نشست صمیمی با اشاره به اینکه اولین مسؤولیت دانشگاه، ایجاد یک فضای آرام و بستری مناسب برای آموزش و پژوهش به دانشجویان است، افزود: بنده شخصا موافق هیچگونه فعالیت سیاسی در دانشگاه نیستم و نخواهم بود، چون معتقدم دانشگاه محل رشد و بالندگی دانشجویان است، اما برطبق قوانین موجود اجازه فعالیت به تشکل ها داده شده است و از آن ها هم حمایت می شود، اما به هیچ گروه سیاسی اجازه نمی دهیم محیط دانشگاه را بهم بریزد؛ وظیفه ما سالم نگهداشتن محیط دانشگاه است و این سلامت را همه باید کمک کنند تا حفظ شود.

وی در پایان صحبت های خود تصریح کرد: تغییرات فرهنگی سریع، برای ملت ها جز مشکلات چیزی به همراه نیاورده است، لذا تغییرات فرهنگی باید عقلانی و با درک شرایط زمانی باشد؛ ما  نباید فراموش کنیم در کنار جامعه مدرنی که داریم، یک جامعه سنتی هم هست که در کنار ما زندگی می کنند و لازم است دغدغه های بخش سنتی را هم بشنویم و به توجه کنیم.

در ادامه این نشست دبیران انجمن های علمی، کانون های فرهنگی هنری و تشکل های دانشجویی به طرح مشکلات فرهنگی و تعامل و همفکری با رئیس دانشگاه پرداختند.

خبرنگار: داوری
عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست