پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۱۰۷
|
کد خبر: ۵۷۸
در بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کالای ایرانی؛

دکتر مجید کزازی به معرفی محصولات پارک علم و فناوری همدان پرداخت

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای از نمایشگاه کالای ایرانی بازدی فرمودند و در این بازدید، دکتر مجید کزازی، رئیس پارک علم و فناوری همدان، به معرفی محصولات پارک علم و فناوری همدان پرداخت.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش بسنا، شامگاه روز یکشنبه 9 اردیبهشت، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر معظم انقلاب، از غرفه پارک علم و فناوری همدان در نمایشگاه کالای ایرانی واقع در حسینیه امام خمینی (ره) بازدید کردند و در جریان ظرفیت‌ها و توانمندی ‌های شرکت های تولیدی حاضر، از جمله پارک علم و فناوری همدان و شرکت های دانش بنیان و همچنین مسائل و دغدغه‌های آنان قرار گرفتند.

در این بازدید که آقای دکتر ربیعی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز حضور داشت، رهبر معظم انقلاب اسلامی با تقدیر از تولیدکنندگان ایرانی و تحسین کیفیت محصولات موجود در نمایشگاه، بر لزوم جلوگیری از واردات بی‌رویه و مبارزه با قاچاق تأکید و دستوراتی برای پیگیری و حل مشکلات تولیدکنندگان صادر کردند. ایشان از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستند حل مشکلات منعکس‌شده در این بازدید را به‌طور جدی در دولت دنبال کنند.

همچنین در بازدید مقام معظم رهبری از غرفه پارک علم و فناوری همدان به عنوان تنها پارک علم و فناوری شرکت کننده کشوری در نمایشگاه کالای ایرانی، معظم له از محصولات دانش بنیان و فناورانه تولید شده توسط شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور استان همدان بازدید و در جریان فعالیت، حمایت ها و مشکلات فراروی پارک های علم و فناوری قرار گرفتند.

در این بازدید دکتر مجید کزازی رئیس پارک علم و فناوری همدان و عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی سینا به معرفی محصولات دانش بنیان حاضر در نمایشگاه و تشریح دستاوردهای این مجموعه مبنی بر فروش داخلی و میزان صادرات، تعداد شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و همچنین بیان مشکلات فرا روی پارک های علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور پرداختند.

رئیس پارک علم و فناوری همدان عدم توجه به پیوست فناوری در سرمایه گذاری ها و انتقال فناوری ها خارجی و نیز ورود محصولات مشابه خارجی را از مشکلات این حوزه برشمرد و خواستار توجه بیشتر به نقش پارک های علم و فناوری در این زمینه شد.

وی از دیگر مشکلات فراروی حوزه فناوری کشور را ضوابط حاکم بر صندوق های حمایت از فناوران کشور به خصوص صندوق شکوفایی و نوآوری دانست، که روند کنونی این صندوق برای تولید محصولات فناورانه مناسب نمی باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری