پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۷۴
|
کد خبر: ۵۸۸
به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه مطالعه علم روانشناسی؛

دکتر ساعتچی، 1500 جلد کتاب به کتابخانه آرامگاه بوعلی سینا هدیه کرد

دکتر محمود ساعتچی، چهره ماندگار روانشناسی ایران و استان همدان، به منظور ترویج فرهنگ کتابخوانی و توسعه مطالعه علم روانشناسی؛ 1500 جلد کتاب از کتابخانه شخصی خود را به کتابخانه آرامگاه بوعلی سینا هدیه کرد
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، اکرم پورشهرستانی مسوؤل کتابخانه آرامگاه بوعلی سینا، در گفتگو با خبرنگار بسنا اظهار کرد: کتاب های که در کتابخانه آرامگاه می باشد 99درصد آنها اهدایی است.

وی اشاره کرد: درسال 1330 فراخوانی برای اهدای کتاب به کتابخانه آرامگاه بوعلی سینا گذاشته شد، که در آن زمان با تعداد 5000 جلد کتاب اهدایی این کتابخانه افتتاح شد، که آن کتاب ها شامل 200جلد کتاب خطی هم می باشد؛ البته از کشورهای مختلف هم کتاب های زیادی به این کتابخانه اهدا شه است.

پورشهرستانی همچنین بیان کرد: کتابخانه آرامگاه بوعلی سینا، اولین کتابخانه عمومی همدان می باشد که تا قبل از انقلاب هم در دسترس عموم بوده است؛ البته برای مدت طولانی پس از انقلاب اسلامی بسته شد، که مجددا در سال 1382 بازگشایی و ساماندهی شد و تاکنون همچنان به عنوان کتابخانه، به فعالیت خود ادامه می دهد.

مسوؤل کتابخانه آرامگاه بوعلی سینا، در ادامه اعلام کرد: دکتر محمود ساعتچی چهره ماندگار روانشناسی ایران و همدان، حدود1500جلد کتاب به کتابخانه ارامگاه بوعلی سینا اهداء کردند، که حدود 1400 جلد آن در حوزه روانشناسی بوده و بقیه کتاب ها شامل دایرة المعارف ها، دیوان اشعار شعرای بنام و نشریات علمی و پژوهشی می باشد.

وی افزود: اکثر کسانی که از کتاب های اهدایی دکتر ساعتچی بازید داشتند، دانشجویان رشته روانشناسی بودند، که البته رقم قابل توجهی است.

پورشهرستانی تصریح کرد: ما درگذشته منابع کتاب هایمان در حوزه روانشناسی بسیار کم بود، اما اکنون منابع غنی از کتب روانشناسی در اختیار این کتابخانه قرار دارد.

وی در آخر اشاره کرد: این کتب اهدایی همچنان در دسترس عموم است و همه مردم می توانند در ساعات بازدید، از آنها استفاده کنند.

خبرنگار: آقایی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر