پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۱۲
|
کد خبر: ۵۹۲
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جمع دانشجویان علوم ورزشی خبر داد؛

ساختمان جدید دانشکده علوم ورزشی ساخته می شود

دکتر یعقوب محمدی فر در مراسم تجلیل از دانشجویان برتر علوم ورزشی، خبر داد: به جهت تسهیل امور و ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش، یک ساختمان دو طبقه را در نظر داریم تا دانشکده علوم ورزشی در ساختمان مجزایی و در آینده نزدیک کار خود را ادامه دهد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا عصر روز شنبه 15 اردیبهشت، در مراسم تجلیل از دانشجویان دانشکده علوم ورزشی در زورخانه پوریای ولی، اظهارداشت: آنچه ما امروز در پی آن هستیم داشتن جوانان شاد و پر انرژی و پر تحرک است.

وی بیان کرد: شادابی زمینه شکوفایی است و عدم وجود شادابی و طراوت زمینه بسیاری از مشکلات، نابسامانی‌ها و افسردگی ها در جوانان است؛ من امیدوارم که شادابی و انرژی را دانشجویان دانشکده علوم ورزشی به سایر بخش ها و دانشکده ها نیز منتقل کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: یکی از ویژگی های دانشکده علوم ورزشی و بخش های مرتبط به آن این است که علاوه بر مسائل علمی که در ورزش دنبال می‌کنند، در بقیه گروههای آموزشی نیز حضور دارد به این شکل که مسؤولین گروه های آموزشی همگی جمع می شوند و در خصوص برنامه های ورزشی از قبیل فوق برنامه و دروس و کانون های ورزشی صحبت می‌کنند.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه سرانه فضاهای ورزشی ما سرانه مناسبی است، ولی توزیع فضا به خوبی صورت نگرفته است و این موضوع باعث شده است که به طور متمرکز در یک مجموعه نباشد و دسترسی به آنها در برخی موارد مشکل شده است.

محمدی فر اضافه کرد: در گذشته پیگیر جدا کردن دانشکده علوم ورزشی از ساختمان دانشکده علوم انسانی بوده ایم؛ اما باید با بودجه های در نظر گرفته شده ، نسبت به آغاز کار این دانشکده در ساختمان جدید آن اقدام نماییم؛ برای این منظور و به جهت تسهیل امور و ارتقاء کیفیت آموزش و پژوهش، یک ساختمان دو طبقه را در نظر داریم تا دانشکده علوم ورزشی در ساختمان مجزایی و در آینده نزدیک کار خود را ادامه دهد.

دکتر محمدی فر مطرح کرد: یکی از برنامه های ما درآینده مبنی بر این است که طرح جامع دانشگاه را بازبینی کنیم و سرانه فضاها را در پردیس اصلی ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به لزوم ورزش دانشگاهیان تأکید کرد: از برنامه های دانشگاه بوعلی سینا، تاسیس باشگاه بدنسازی و تندرستی برای دانشجویان و کارکنان است و البته در تکمیل این موضوع، طرح حفاظت از تجهیزات را به طور مستمر در سطح دانشگاه در دستور کار داریم، تا بتوانیم در حوزه عمومی کردن ورزش قدمی مؤثر برداریم.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم ورزش را هم در دانشگاه و هم در جامعه به یک فرهنگ تبدیل کنیم؛ دانشگاه در حد بضاعتی که داشته سعی کرده است در این حوزه توان لازم را به کار ببندد و در نظر است تا موضوع ورزش های همگانی، به صورت یک اصل مشارکتی و یک بحث نهادینه شده، توسط همکاران گروه تربیت بدنی طراحی شود و به مرحله اجرا برسد.

وی خاطرنشان کرد: تربیت بدنی امروزه در دنیا به عنوان یک علم چند وجهی مطرح است و جنبه های مختلف آن اعم از اجتماعی روانشناختی و همچنین پزشکی مورد توجه است. باید در این راستا تنها نقش نمایشی نداشته باشیم و به سوی عملگرایی پیش رویم.

خبرنگار: معتمد

عکس: متین


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست