پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۷۵
|
کد خبر: ۵۹۹
دکتر محمدی فر در بازدید از قنات های دانشگاه بوعلی سینا خبر داد؛

فاز اول بهره برداری از قنات ها، برای مصارف غیرشرب و ذخیره آب دانشگاه است

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در بازدید میدانی از قنات های دانشگاه، گفت: حجم آبی که از مجموعه این قنات ها بدست می آید، در فاز اول برای مصارف غیرشرب دانشگاه، از جمله خوابگاه های دانشجویی استفاده می شود و در فاز بعدی با انجام مراحل تصفیه آب، به عنوان مصرف آب شرب و همچنین ذخیره آب، به شبکه آب دانشگاه بوعلی سینا وصل خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، صبح روز یکشنبه 16 اردیبهشت، آقایان دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، دکتر حسن علی عربی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه و دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه، به جهت مشاهده میدانی روند بهره برداری از قنات های دانشگاه، از مجموعه این قنات ها بازدید کردند.

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در این بازدید گفت: برنامه ای که در دانشگاه بوعلی سینا از دو سال قبل توسط حوزه طرح های عمرانی و معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه پیگیری شده است و با همکاری هنرمندانی همچون استاد سلیمی که به عنوان پیمانکار قنات های دانشگاه در این پروژه حضور دارند، به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی افزود: یکی از تکنولوژی های مهم و یکی از افتخارات ایرانیان، قنات است، در واقع هرجا که ما می خواهیم از تکنیک مهندسی ایران باستان دفاع کنیم، یکی از دفاعیات ما قنات های ما است.

دکتر محمدی فر خاطرنشان کرد: این قنات که در حال بهره برداری است، قدمتی بیش از پانصد سال دارد و در شهر همدان نمونه آن کم پیدا می شود، که توسط متخصصین این امر احیا شده و آبی سالم و در دسترس را برای مصارف مختلف دانشگاهیان در اختیار قرار می دهد.

وی افزود: حجم آبی که از مجموعه این قنات ها بدست می آید، در فاز اول برای مصارف غیرشرب دانشگاه، از جمله خوابگاه های دانشجویی استفاده می شود و در فاز بعدی با انجام مراحل تصفیه آب، به عنوان مصرف آب شرب و همچنین ذخیره آب، به شبکه آب دانشگاه بوعلی سینا وصل خواهد شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: به دنبال اتصال خط آب دریافتی از این قنات ها به شبکه آب دانشگاه، سالانه میزان قابل توجهی از هزینه های دانشگاه بوعلی سینا کاسته شده و مبالغ بدست آمده از این طرح، طبیعتا صرف مخارج دیگر دانشگاه خواهد شد، که در واقع این اقدام، گامی مؤثر در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و استفاده از طرفیت های داخل دانشگاه است.

وی همچنین با توجه به قدمت تاریخی این قنات ها، مطرح کرد: حوزه طرح های عمرانی دانشگاه بخشی از مسیر قنات را مقطع بزنند و نمایی را جهت بازدید عموم مهیا کنند، تا دانشجویان، دانش آموزان و افرادی که علاقمند هستند بتوانند از این قناتها بازدید کنند، مضاف بر این که همگان در جریان زحمات دست اندرکاران این طرح قرار می گیرند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست