پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۱۳
|
کد خبر: ۶۰۳
دکتر حسن رحیمی در کرسی آزاداندیشی تصریح کرد؛

انقلاب اسلامی کهنه شدنی نیست

عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا، تصریح کرد: انقلاب اسلامی با آن ارزش های عالم گیر و عالم پسندی که دارد، کهنه شدنی نیست.
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۳ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر حسن رحیمی عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا، در کرسی آزاداندیشی با موضوع "تعویق مسائل حیاتی در ایران" اظهار داشت: مشکلات را باید در فرهنگ عمومی و به تبع آن در فرهنگ سیاسی جستجو کرد.

وی تاکید کرد: نظام انتخاباتی ما دارای مشکل هست، نظام انتخاباتی مجلس ما به نوعی است که مجلسی تشکیل می دهد بر پایه زر و تزویر، گرچه مجلس فعلی را واجد این صفات نباید دانست، ولی به سمت این مسیر در حال حرکت است و باید گفت که تعلق ملی نمایندگان امروزی، نسبت به مجالس صدر انقلاب بسیار کم تر شده است.

رحیمی تصریح کرد: فرهنگ عمومی که در قهقرا به سرمی برد، تقویتش، تغییر کردنش و در واقع فرهنگ سیاسی مکتوب از دل آن بیرون می آید و وظیفه این مهم به عهده نخبگان و رهبران معنوی جامعه است.

وی گفت: بلوک بندی ها همدیگر را تقویت می کنند و اگر تا به امروز با فاجعه عمیق مواجه نشدیم به  این دلیل است که هنوز افرادی هستند در بلوک های بالا که اعتقاداتی دارند به کلیت نظام و انقلاب، اما  مطمئنا در یکی دو دهه آینده این افراد هم به فرسایش کشیده می شوند.

این عضو هیات علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه بوعلی سینا، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی با آن ارزش های عالم گیر و عالم پسندی که دارد، کهنه شدنی نیست، اما تصویری که در جامعه داریم و در نظریه های انقلاب ها هم قابل بحث هست، این انقلاب ها پس از مدتی فرسوده می شوند و به دوران بعد  از انقلاب برمی گردند، گرچه انقلاب اسلامی در این 40 سال فرسوده نشده اما این خطر همچنان انقلاب را تهدید می کند.

دکتر رحیمی در نهایت افزود: ما باید تحولات را قبول کنیم و دنبال راه چاره برای آنها باشیم. همیشه تحولات منفی نیست، مثل نوع لباس پوشیدن که به مرور زمان و به صورت ضرورت تغییر می کند.

خبرنگار: آقایی
عکس: احمدی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو