پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۳۲
|
کد خبر: ۶۲۳
وزیر علوم در گرامیداشت مرحوم شیخ کمال الدین رازینی(ره)؛

حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی مرجع و ملجأ دانشگاهیان بود

دکتر منصور غلامی در آئین گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین رازینی، تصریح کرد: ایشان در خارج از دانشگاه پشتیبان و حامی دانشگاهیان و دانشگاه در جامعه بوده و دانشگاه را از خود و خود را متعلق به دانشگاه می‌دانست.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
به‌ گزارش خبرنگار بسنا، دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در آئین گرامیداشت مرحوم حجت الاسلام و المسلمین کمال الدین رازینی مسؤول فقید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا، که با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه داشته‌ها و علما را هم در دوران حیات و هم بعد از حیات باید بزرگ بداریم، اظهار کرد: امروز نیاز به امیدواری در بین جوانان و جامعه داریم و باید تلاش شود امید به آینده و افتخار به داشته‌ها در جامعه بیشتر شود.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها می‌خواهند جامعه ما را تحقیر کنند، تصریح کرد: اگر حواسمان نباشد جوانان ممکن است آسیب جدی ببینند؛ بنابراین به ویژه در شرایط کنونی نباید اجازه تضعیف، تفرقه و ناامید کردن را به دشمنان بدهیم.

وزیر علوم با تأکید بر اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی به واقع یک معلم و شخصیت دانشگاهی و حوزوی بود، اظهار کرد: ایشان معلمی همه خانواده دانشگاه را برعهده داشت و سال‌های طولانی سخاوتمندانه دانشگاهیان را از دانش و بینش ژرف خود بهره‌مند کردند.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی در دانشگاه محور اعتدال و مظهر طریق وسطی بوده و حضور ایشان به علت موقعیت ویژه‌ای که از نظر شخصیتی داشتند، در دانشگاه بسیار تأثیرگذار بوده است.

دکتر غلامی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی مرجع و ملجأ دانشگاهیان بودند، اظهار کرد: ایشان در خارج از دانشگاه نیز پشتیبان و حامی دانشگاهیان و دانشگاه در جامعه بوده و دانشگاه را از خود و خود را متعلق به دانشگاه می‌دانست.

وی با بیان اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین رازینی، مفسر قرآن برجسته ای بود، خاطرنشان کرد: رحلت ایشان در جمع دانشگاهیان بسیار تأثیرگذار بوده و همیشه به دنبال این گمشده هستند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست