پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۵۶
|
کد خبر: ۶۲۶
دکترختن لو در همایش کار آفرینی دانشگاه بوعلی سینا:

نوآوری، مهم ترین وظیفه دانشگاه کار آفرین است

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان، در همایش کار آفرینی گفت: در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه، دانشگاه هایی که کارآفرین هستند در اکوسیستم نوآوری نقش عمده ای دارند؛ بنابراین مهم ترین عاملی که یک دانشگاه را به دانشگاه کارآفرین تبدیل میکند، توانایی نوآوری است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۵ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکترحسن ختن لو، رئیس بنیاد نخبگان استان همدان در اولین همایش کارآفرینی دانشگاه بوعلی سینا؛ با اشاره به لزوم پاسخ گویی دانشگاه کارآفرین به چالش های موجود در جامعه بیان کرد: وقتی دانشگاهی نتواند به چالش‌هایی که در جامعه به وجود می آید پاسخ دهد؛ طبیعتا نمی توان از آن به عنوان دانشگاه کارآفرین یاد کرد؛ بنابراین پاسخگویی به این چالش ها از وظایف مهم دانشگاه های کار آفرین است.

وی در ادامه سرمایه گذاری ریسک پذیر، تشخیص و ایجاد فرصت، کار تیمی، پذیرش خطر ها و ایجاد تغییر ذاتی در مشخصه های سازمانی را از دیگر وظایف دانشگاه های کار آفرین برشمرد و افزود: سازمان ها باید خود یادگیرنده باشند؛ به گونه ای که بتوانند ساختار خود را با توجه به تحول تغییر دهند.

ختن لو با بیان اینکه دانشگاه ها از ابتدا تا کنون سه نسل تولید دانش،تحقیق و پژوهش و کارآفرینی را طی کردند اظهار کرد: با وجود اینکه در نسل سوم دانشگاه ها محور کارآفرینی است ولی باید به آموزش و پژوهش توجه ویژه ای شود؛ چراکه هر دو به نوبه خود زیر بنای کارآفرینی هستند.

رئیس بنیاد نخبگان با اشاره به اینکه تأثیر گذاری دانشگاه کارآفرین دو جنبه بیرونی و درونی دارد، اذعان کرد: تأثیر گذاری درونی شامل تحول در شیوه آموزش و پژوهش و همچنین رشد و تکامل مجموعه داخلی می شود و جنبه بیرونی مؤثر واقع شدن دانشگاه بر جامعه بیرون از خود است.

وی در نهایت، رهبری، ساختار، آموزش و بازاریابی کارآفرینانه را از ضروری ترین مؤلفه هایی که به کارآفرین شدن یک دانشگاه منجر می‌شود برشمرد و تصریح کرد: باید ساختار دانشگاه ها متحول گردد و دانشگاه ها با ایجاد روحیه کارآفرینی در دانشجویان، موجب تمایل آنان به ایجاد اشتغال شوند و خلاقیت و انگیزه آنان را پرورش دهند.

خبرنگار: اشراقی

عکس: شهروز


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری