پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۶۵
|
کد خبر: ۶۵۱
سردار مهدي فرجي در دانشگاه بوعلی سینا؛

مردم ایران در مقابل چهل کشور ایستادند

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان، در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: آزاد سازي خرمشهر در شرايطي صورت گرفت كه كشور ايران كمترين امكانات را داشت و تنها از پشتيباني يك يا دو كشور برخوردار بود؛ در صورتي كه در مقابل، دشمن ايران از امكانات بالا و پشتيباني ٤٠ كشور برخوردار بود.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۵ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، سردار مهدي فرجي جانشین فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان، در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر دانشگاه بوعلی سینا، اظهار کرد: مناسبت امروز به عنوان سوم خرداد بسيار جاي بحث دارد. زماني كه خرمشهر با جمعيت ٥٠ هزار نفر، اشغال شد، مردم ايران در قالب ٥٠٠ گردان كه ٢٤٠ گردان از سپاه و ٢٦٠ گردان از ارتش جمهوري اسلامي به ميدان آمدند؛ كه طي ٤ مرحله خرمشهر را آزاد كردند.

وي یادآور شد: آزاد سازي خرمشهر در شرايطي صورت گرفت كه كشور ايران كمترين امكانات را داشت و تنها از پشتيباني يك يا دو كشور برخوردار بود؛ در صورتي كه در مقابل، دشمن ايران از امكانات بالا و پشتيباني ٤٠ كشور برخوردار بود.

فرجي افزود: در مرحله چهارم آزاد سازي خرمشهر كه مرحله ورود به داخل شهر بود، به فرموده حضرت امام رحل، خرمشهر را خدا آزاد كرد.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسين(ع) استان همدان، در ادامه گفت: در دهه چهارم انقلاب اسلامي هم، شهري به نام حلب كه ٥ ميليون نفر جمعيت دارد و وسعت جغرافيايي آن ١٠ برابر خرمشهر است با همت جوانان امروزي امثال مجتبي كرمي، مجيد سانعي، احمد شوهاني و دیگر شهدا آزاد شد.

سردار فرجي تصریح كرد: جنگيدن در حلب با خرمشهر از زمين تا آسمان متفاوت است. زيرا جنگيدن با گروهي كه در يك سري نقاط فكري با كشور ما مشترك است به مراتب ساده تر از جنگيدن با داعشي است كه يك ارتش منطقه اي و گروه تروريستي است كه ارتباطات ماهواره اي دارد و ٥ سازمان جاسوسي آن را حمايت مي كند.

وي همچنین در نهایت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز کشورمان، از شهید مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام، احمد شوهانی نام برده و افزود: شهيد احمد شوهاني، جوان ٣٤ ساله ملايري بود كه با وجود داشتن فرزندي ٥ ساله، ٤ بار به سوريه رفت و هر ٤ بار مجروح شده بود و پيش از شهادتش از ورود ٢١ داعشي به خاك كشور جلوگيري كرد.

فرجي در پايان بخشي از نامه شهید احمد شوهاني را كه خطاب به همسرش نوشته بود را قرائت كرد.

خبرنگار: مولوی

عکس: موسوی ستوده


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر