پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۱۲
|
کد خبر: ۶۶۳
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان‌ همدان اعلام کرد؛

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره کتابخوانی رضوی، 10 تیر

دکتر عاطفه زارعی با بیان اینکه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در 21 اردیبهشت‌ماه امسال در استان همدان آغاز شده است، گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره فقط تا 10 تیرماه است.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۸ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از ایسنا،دکتر عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان‌ همدان،اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی از میان آثار منتشر شده طی ۳ سال اخیر، ۷ عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا علیه‌السلام را به عنوان منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه رده سنی «کودک»، «نوجوان» و «جوان و بزرگسال» معرفی کرده که علاقمندان می‌توانند کتب مربوطه را از کتابخانه‌های استان دریافت کنند.

وی افزود: بر این اساس در رده سنی کودک (۴ تا ۱۱ سال) کتاب‌های «مهمان خراسان» نوشته سعید بیابانکی از انتشارات به‌نشر و «مژده گل» نوشته محمود پوروهاب از نشر جمکران با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) و در رده سنی نوجوان (۱۱ تا ۱۷ سال) کتاب‌های «مسافر هشتم» با موضوع امام رضا(ع) و «کاش تو را می‌دیدم» با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی از نشر قدیانی، به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

زارعی ادامه داد: در بخش جوان و بزرگسال (۱۷ سال به بالا) این جشنواره نیز کتاب‌های «ماه هشتم» اثر مهدی غلامعلی از نشر دارالحدیث با موضوع امام رضا(ع)، «مهر ولایت در آسمان ایران» اثر آیت‌الله کریمی‌جهرمی از نشر بوستان کتاب با موضوع امام رضا(ع) و کتاب «به سپیدی یک رویا» اثر فاطمه سلیمانی از نشر کتاب نیستان با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع این جشنواره معرفی شده است.

وی با بیان اینکه علاقه مندان برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی می‌توانند برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی استان همدان مراجعه کنند، اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتابخوانی مهمترین اهداف ما از برگزاری این جشنواره است.

زارعی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی مرتبط با امام هشتم(ع)، شناسایی و معرفی و گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر مرتبط با فرهنگ رضوی دانست و اضافه کرد: این جشنواره علاوه بر ترویج سیره و فرهنگ رضوی سبب آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک زندگی رضوی می‌شود.

وی با اشاره به بخش نابینایان اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های متنوع در زمینه جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش نابینایان نیز مدنظر است که شامل تهیه کتب هشتمین دوره جشنواره رضوی به صورت صوتی، تبدیل کتب الکترونیکی جشنواره به متن قابل مطالعه برای نابینایان و کم‌بینایان و معرفی و ترویج هفتمین جشنواره رضوی در مراکز مرتبط با جامعه معلولان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان‌ همدان یادآور شد: داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ۱۵ مرداد سالجاری آغاز می‌شود و اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه ولایت(دهه اول شهریور) با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده برگزار خواهد شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر