پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۰۷۰
|
کد خبر: ۶۸۴۴
دانشگاه بوعلی‌سینا میزبان ۳ روزه پنجاهمین اجلاس رؤسای دانشکده‌های کشاورزی سراسر کشور است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۸ بهمن ۱۴۰۱

به گزارش بسنا، پنجاهمین اجلاس رؤسای دانشکده‌های کشاورزی سراسر کشور با محوریت «کشاورزی دانش بنیان، طرح تحول آموزش عالی و چالش‌های دانش آموختگان کشاورزی» از امروز ۱۸ بهمن آغاز شده و تا ۲۰ بهمن در دانشگاه بوعلی‌سینا ادامه دارد.

در سال‌های اخیر موضوع الگوی کشت در کشور کلید خورده و همدان به عنوان نخستین استانی بود که الگوی کشت را عملی کرده است که این موضوع بدون ترویج محققان علمی به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

یکی از موضوعاتی که در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، سرفصل‌ها و بازنگری محتوای رشته‌های آموزشی کشاورزی است که با هدف کارآمدکردن دانش‌آموختگان کشاورزی خواهد بود.

با فراهم‌شدن اشتغال دانش‌آموختگان، معضل بیکاری در کشور هم حل خواهد شد؛ در این راستا کشاورزی دانش‌بنیان یکی دیگر از موضوعات مهم این اجلاس است به طوری که اگر کشاورزی دانش‌بنیان شکل بگیرد به طور قطع بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

یکی از سیاست‌های این دوره از اجلاس، برگزاری نشست‌های تخصصی درباره امنیت غذایی است، که با کمک دانشکده‌های کشاورزی به مدیران در جامعه محقق خواهد شد.

گفتنی است، بعد از اجلاس رؤسای دانشکده‌های کشاورزی، پنج نشست تخصصی در زمینه چالش‌های کشاورزی استان همدان برگزار می‌شود که در این نشست بهره‌برداران و کشاورزان استان هم حضور خواهند داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست