پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۲۷
|
کد خبر: ۶۸۷
دبیر انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر تشریح کرد؛

کسب رتبه اول مسابقات ACM غرب کشور توسط دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا

مجید راهبر گفت: در حال حاضر مسابقه ACM کشوری به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد و برگزیدگان این مسابقه به مسابقات جهانی راه پیدا می کنند.
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

مجید راهبر دبیر انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا، بسنا، در خصوص مسابقات ACM گفت: ACM (Association for Computing Machinery) یک نوع مسابقه برنامه نویسی است که هر ساله در سراسر دنیا برگزار می شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در قالب تیم های 3 نفره با یکدیگر به رقابت می پردازند و به هر تیم یک دستگاه رایانه جهت برنامه نویسی داده می شود.

راهبر خاطرنشان کرد: نحوه سنجش تیم ها به این گونه است که هر تیم سؤال های بیشتری را در مدت زمان و خطای کم تری حل کند، رتبه بهتری کسب می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مسابقه ACM کشوری به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برگزار می گردد و برگزیدگان این مسابقه به مسابقات جهانی راه پیدا می کنند.

دبیر انجمن علمی دانشجویی کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا، بیان کرد: تیم اجرایی این دوره از مسابقات مجید راهبر (دبیر انجمن)، علی مرادی، صادق عظیم محسنی (عضو انجمن)، علی کریمی، الهام افشار (عضو انجمن)، امیرحسین بابائیان (عضو انجمن)، فاضله توسلیان و مهندس میلاد رفیعی هستند که در تمام دوره ها همکاری لازم را انجام دادند.

وی در ادامه افزود: انجمن علمی گروه کامپیوتر دانشگاه بوعلی سینا در سال گذشته اقدام به برگزاری چندین مسابقه درون دانشگاهی در قالب لیگ مسابقات برنامه نویسی نمود. با توجه به محوریت دانشگاه بوعلی سینا در بین دانشگاه های منطقه غرب کشور و منطقه چهار، انجمن علمی و گروه مهندسی کامپیوتر اقدام به برگزاری مسابقه ای در سطح دانشگاه های این مناطق نمود. این مسابقات با حمایت دفتر استعدادهای درخشان و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بوعلی سینا برگزار گردید.

دبیر انجمن علمی کامپیوتر دانشگاه درباره سازوکار مسابقات گفت: در ابتدا دعوتنامه های شرکت در مسابقه به دانشگاه های منتخب منطقه چهار و غرب کشور ارسال شد و تیم هایی که قصد شرکت در مسابقه را داشتند می توانستند تا 21 آبان 96 از طریق سایت رسمی مسابقات به آدرس acm.basu.ac.ir ثبت نام اولیه خود را انجام بدهند و همچنین اطلاعات تکمیلی در مورد این مسابقه را نیز از طریق این وبگاه دریافت نمایند.

راهبر در پایان گفت: دانشگاه بوعلی سینا با توجه به عملکرد تیم های این دانشگاه در دو سال اخیر، یک سهمیه برای شرکت در این مسابقات در اختیار داشت. به همین منظور تیمی متشکل از دانشجوهای ورودی 95 برای اعزام به این مسابقات انتخاب شدند. عملکرد این تیم در سال اخیر و در مسابقات دوره ای و نیز کسب رتبه اول در مسابقات غرب کشور که در تاریخ 24 و 25 آبان برگزار شد، دلیل انتخاب این تیم بود. علاوه بر آن با توجه به این که این دانشجویان سال های آتی نیز در دانشگاه مشغول به تحصیل هستند و با وجود 2 سهمیه ای که در این مسابقات برای سال آینده کسب کرده اند، می توان با تقویت این تیم، امید به کسب نتایج بهتر در سال های آتی داشت.

خبرنگار: انتصامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری