پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۹۰
|
کد خبر: ۷۵۴
مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم از بازنگری آیین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت خبر داد و گفت: این بازنگری با هدف کارآمد سازی آیین نامه صورت می گیرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با اساتید دانشگاه های کشور به موضوعات مختلفی از جمله اجرای فرصت مطالعاتی اساتید اشاره داشتند و تاکید کردند: «موضوع فرصت مطالعاتی یک‌ساله‌ اساتید در صنعت، برنامه‌ریزی شده و در مجاری تصویب و مراکز تصویب، تصویب شده، خوب است، بسیار کار خوبی است. فرض کنید یک فرصت مطالعاتی به اساتید مرتبط با صنعت بدهند که بروند داخل صنعت و از نزدیک با مشکلات صنعت کشور آشنا بشوند. ما در صنعت کشور مشکلاتی داریم و این مشکلات را بایستی دانشگاه حل کند

در این راستا محسن شریفی، مدیر کل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم، درخصوص برنامه وزارت علوم برای اجرای فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت و آخرین وضعیت این آیین نامهتوضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: جلساتی برای بازنگری این آیین نامه برگزار شده و این موضوع درحال پیگیری است.

مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی پژوهشی وزارت علوم افزود: آیین نامه ای که برای این موضوع وجود داشت با رویکرد تفاهم نامه میان وزارت علوم و وزارت صنعت بود که پس از پیگیری برای اجرای این آیین نامه بسیاری از وزارتخانه های دیگر نیز استقبال ضمنی داشتند.

شریفی خاطرنشان کرد: به طور مثال وزارتخانه هایی مانند نیرو و کشاورزی نیز به دنبال اجرای این آیین نامه بودند.

وی اظهار داشت: بنابراین با هدف عملیاتی تر شدن، کارآمدسازی و توسعه فعالیت ها موضوع بازنگری آیین نامه فرصت مطالعاتی اساتید در صنعت آغاز شد و درحال بررسی است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست