پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۴۰
|
کد خبر: ۷۶۱
دکتر مسعود برومند در مراسم افتتاح ساختمان شماره 2 مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه بوعلی سینا گفت: تعدادی از آیین نامه های جدید فرصت مطالعاتی اعضای هیأت علمی در صنعت آماده شده است و زمانی که مطمئن شویم در حوزه های اجرایی مشکلی پیش نمی آید، نهایتا تا مهر ماه سال جاری اجرا خواهد شد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۱ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷

دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری عصر امروز دوشنبه 28 خرداد، در مراسم افتتاح ساختمان شماره 2 مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه بوعلی سینا، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، با اشاره به اینکه آئین نامه فرصت مطالعاتی در صنعت در دست تدوین است، افزود: اعضای هیأت علمی جوان که در ابتدا وارد دانشگاه می‌ شوند، در طی دو تا چهار سال آینده بسته به رشته ای که دارند؛ باید مدتی را در صنعت یا جامعه بگذرانند.

وی ادامه داد: انتظار می رود اساتید در هنگام ارتقاء به صورت پاره وقت، دوره های ۳ تا ۶ ماهه در حوزه های صنعت یا حوزه هایی که مربوط به رشته آن ها می شود را طی کنند.

برومند با اشاره به اینکه اهمیت این آئین نامه در این است که ارتباط دائمی بین اعضای هیأت علمی با جامعه و صنعت ایجاد کند، اظهار کرد: در پی این اقدام هم صنعت به توانمندی های خود پی می برد و هم نیاز های فرد تشخیص داده می شود؛ که این امر در دست بررسی های نهایی است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با بیان اینکه تعدادی از آئین نامه های جدید آماده شده است گفت: برای اینکه این آئین نامه ها مشکلات اجرایی نداشته باشند و اشکالاتی که ممکن است مرحله اجرا را سخت کند رفع شود؛ وارد مرحله اجرایی نشده است.

وی در نهایت با اشاره به اینکه این آئین نامه ها کاملا در حوزه وزارت علوم بوده و نیازی به طرح در مراجع بالادستی وزارتخانه ندارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر فضای کلی دانشگاه ها به سمت تغییرات این چنینی پیش می رود و ما زمانی که مطمئن شویم در حوزه های اجرایی و بقیه سیستم ها مشکلی پیش نمی آید، این آئین نامه ها را نهایتا تا مهرماه سال جاری اجرا خواهیم کرد.

خبرنگار: اشراقی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست