پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۰۳
|
کد خبر: ۷۷۱
دبیر علمی یازدهمین کنگره ملی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران؛

مهلت ارسال مقالات به کنگره ملی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون تا 20 تیر تمدید شد

دکتر ابراهیم احمدی در گفتگوی اختصاصی با بسنا گفت: از یکم فروردین ماه سال جاری تا سی و یکم خرداد ماه، وب سایت کنگره برای ارسال مقالات باز بود، ولی به دلیل تلاقی این زمان با زمان امتحانات، مهلت ارسال مقالات تا بیستم تیر ماه تمدید شد.
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۳ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

دکتر ابراهیم احمدی معاون آموزشی دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا و دبیر علمی یازدهمین کنگره ملی مکانیک بیوسیستم و مکانیزاسیون ایران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا گفت: تمهیدات این کنگره از خرداد ماه سال 96 آغاز شد. مدیر انجمن علمی ماشین های کشاورزی ایران، طی جلسه ای که با رئیس دانشگاه بوعلی سینا داشت، زمان و محل برگزاری کنگره را نهایی کردند.

اقدامات و تمهیدات انجام شده برای برگزاری این کنگره به چه صورت بوده است؟

از تیر ماه سال 96 اقدامات لازم برای برگزاری این کنگره آغاز شد که در شهریور ماه سال گذشته دبیران این کنگره انتخاب و وب سایت کنگره نیز از دی ماه فعال شد، در فاصله شهریور ماه تا دی ماه سال 96 محورهای کارگاه های مربوطه در کنگره و همچنین حامیان کنگره مشخص شدند، که ما سعی کردیم از ظرفیت های استان همدان در این جهت استفاده کنیم. در این راستا کارخانه سحر همدان، ماشین برزگر همدان و ماشین زراعت همدان که هر سه در حوزه بیوسیستم حائز رتبه برتر هستند و همچنین استانداری، پارک علم و فناوری استان، شهرداری و بانک تجارت به عنوان حامی این کنگره انتخاب شدند. با مکاتباتی که با ISC داشتیم به این کنگره اعتبار علمی دادیم که اکنون در وب سایت کنگره، لوگوی مرکز منطقه ای علوم جهان اسلام(ISC) درج شده است. همچنین با دو مجله علمی پژوهشی با عنوان بیوسیستم در ایران که متعلق به دانشگاه تهران است و مجله تولیدات گیاهی که در دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا چاپ می شود توافق کردیم که 30 مقاله برتر از مقالات شرکت کنندگان در این مجالات چاپ شود. در این راستا پوستر کنگره را به همراه دعوت نامه ای از سوی رئیس دانشگاه بوعلی سینا برای تمامی دانشگاه ها و مراکز علمی پژوهشی سراسر کشور ارسال کردیم و از دانشگاه ها درخواست کردیم تا لیستی از اعضا هیأت علمی متخصص در حوزه این کنگره را با تمامی اطلاعات تحصیلاتی و ارتباطی در اختیار ما قرار دهند تا برای داوری مقالات از آنها دعوت به عمل آید. در حال حاضر بانک اطلاعاتی با حدود 300 عضو برای داوری مقالات تهیه کردیم که هم اکنون 90 داور در حال بررسی مقالات ارسال شده می باشند.

مهلت ارسال آثار به کنگره تا چه زمانی است و آیا این زمان تمدید می شود؟

وب سایت کنگره از یکم فروردین ماه سال جاری تا سی و یکم خرداد ماه آماده دریافت آثار و مقالات شرکت کنندگان است ولی به دلیل تلاقی زمان ثبت نام کنگره با ایام امتحانات مهلت ارسال آثار تا بیستم تیر ماه تمدید شد همچنین هزینه ثبت نام این کنگره برای اعضای هیأت علمی و اعضای غیر دانشجو 350 هزار تومان و برای دانشجویان 200 هزار تومان است.

چه تعداد آثار ارسالی تا به امروز در این کنگره داشتید؟

تا کنون حدود 100 فایل دریافتی داشتیم و همچنین 280 نفر نیز در این کنگره ثبت نام کردند.

پیش بینی شما درباره شرکت دانشگاهیان در این کنگره چیست؟ و استقبال از کنگره را چگونه توصیف می کنید؟

با دانشگاه های مادر از جمله دانشگاه ها تربیت مدرس و دانشگاه های تهران و همچنین دانشگاه های تبریز، مشهد، شیراز و اصفهان رایزنی و حضورشان را فعال کردیم همچنین اساتید برجسته کشور در این رشته را دعوت کردیم تا در این کنگره به عنوان سخنران کلیدی حضور داشته باشند، در ادامه نیز شاهد حضور مجموعه استانداری و استاندار در کنگره خواهیم بود. تمامی شرکت هایی که به عنوان حامی این کنگره انتخاب شدند، به علاوه کمباین سازی اراک در این کنگره غرفه زده و محصولاتشان را در غرفه ها به معرض تماشا خواهد گذاشت. تا کنون شاهد ثبت نام جمعیت دانشجویی زیادی بوده ایم که در این راستا در تلاشیم تا در این کنگره برای دانشجویان تحصبلات تکمیلی مرتبط به محتوای کنگره با کارآفرینان برتر کارگاه هایی را تشکیل دهیم تا این فرصت برای این دسته از دانشجویان که در مرحله فارغ التحصیلی هستند پیش بیاید که با جمع کثیری از اساتید و کارآفرینان برتر ملاقات کنند، ایده بگیرند، ایده هایشان را منتقل کنند و از آموخته ها و تجربیاتشان بهره بگیرند. همچنی در پی آن هستیم که جلسات هم اندیشی را درباره محتوا کنگره نیز برگزار کنیم.

محتوای اصلی این کنگره چیست؟

محتوا اصلی این کنگره با محتوا رشته بیوسیستم مرتبط است. رشته بیوسیستم و مکانیزاسیون دو مجموعه رشته متفاوت هستند که هدف رشته بیوسیستم تربیت مهندسانی است که بتوانند تکنولوژی های صنایع کشاورزی و صنایع غذایی را تولید کنند. با برگزاری این کنگره مقالات دو سال اخیر ایران در این حوزه در کنگره ارائه میشوند که این موضوع نشانگر محتوا پژوهشی است که در بحث های بیوسیستم در کشور در حال اجرا است. محتوای دوم با مضمون مکانیزاسیون به معنای تربیت مدیران و مهندسانی است که بتوانند تکنولوژی های فنی طرح شده را به اجرا درآورند.

محورهای اصلی این کنگره چیست؟

این کنگره دارای شش محور اصلی و اساسی است:

1_ توان، ماشین، طراحی و ساخت

2_ فناوری های نوین در سامانه های پس از برداشت و صنایع غذایی

3_ مهندسی انرژی و تولید انرژی پاک از ضایعات کشاورزی

4_ کشاورزی دقیق و سامانه های هوشمند

5_ مدیریت و تحلیل سامانه ها

خبرنگار: معتمد

عکس: اصلانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست