پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۹۴
|
کد خبر: ۷۷۲
دکترعبدالرضا باقری گفت: کارگروهی در وزارت علوم تشکیل شده که با توجه به نکاتی که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با استادان دانشگاه ها مطرح کردند، درحال بازنگری آیین نامه ارتقای استادان هستند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۰۳ تير ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از مهر، دکتر باقری درباره اصلاح آیین نامه ارتقای استادان با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با استادان دانشگاه ها گفت: بعد از دیدار اخیر استادان دانشگاه ها با مقام معظم رهبری، با دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کمیته ای برای پیگیری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در وزارت علوم شکل گرفت.

وی افزود: یکی از کارگروه های این کمیته وظیفه دارد تا روی بازنگری آیین نامه ارتقای استادان کار کند، ولی طبیعی است این موضوع زمان بر است چرا که باید با دانشگاه ها صحبت شده و نظر آنها نیز جمع آوری شود تا چنانچه تغییراتی مورد نظر باشد، اعمال شود.

قائم مقام وزیرعلوم خاطرنشان کرد: البته در آیین نامه فعلی نیز مواردی مانند حوزه های تولید، فناوری، رفع مشکلات جامعه توسط دانشگاه‌ها، همه دیده شده است اما درعین حال گروهی برروی آن کار خواهند کرد که اگر مواردی نیاز است، در آیین نامه جدید لحاظ شود.

وی افزود: در آیین‌نامه‌جدید ارتقا درجهت حمایت از کارآفرینی و تجاری‌سازی و تقویت مقالات با کیفیت‌تر در راستای کیفی‌سازی مواردی لحاظ خواهد شد.

مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاهی (یکشنبه / ۲۰ خرداد) نکات مهمی را یادآوری کردند. یکی از این نکات، بحث ارتقای استادان براساس ارائه مقاله بود که رهبرمعظم انقلاب دراین خصوص بیان داشتند: «یک مسئله هم مسئله مقاله‌محوری است که اشاره کردم که باید مقاله‌ها در جهت حلّ مسائل کشور باشد. مسیر ساده‌ تولید مقاله برای ارتقای استادان هم خودش یک مشکل است؛ در آیین‌نامه‌ ارتقاء، مقاله برای ارتقای استادان یک نقش بسیار اساسی دارد؛ خب این یک مسیر ساده‌ای است؛ یک مقداری کار را دقیق‌تر باید انجام داد، یعنی ارتقا را صرفاً مبتنی بر مقاله نباید کرد؛ کارهای اساسی‌تری وجود دارد که آنها می تواند ملاک ارتقا باشد.»


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست