پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۳۶
|
کد خبر: ۷۷۴
معاون اداری، مالی وزارت علوم تشریح کرد؛

تشکیل ۱۳۸ شورای راهبری مدیریت سبز در دانشگاه‌ها

دکتر محمدتقی نظرپور گفت: تاکنون ۱۱۰دانشگاه، ۸پژوهشکده و ۲۰پارک نسبت به تشکیل شورای راهبری مدیریت سبز در دانشگاه ها، مراکز آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری اقدام کرده اند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۵ تير ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، محمدتقی نظر پور در جلسه شورای مدیران معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع اظهار داشت: در سال ۹۵ با ابلاغ مشترک دستورالعمل مدیریت سبز توسط معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت عتف و معاونت توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه ‌و بودجه کشور، مدیریت دانشگاه‌ها ملزم به تشکیل شورای راهبری مدیریت سبز شدند و تاکنون ۱۱۰ دانشگاه، ۸ پژوهشکده و ۲۰ پارک اقدام به تشکیل این شورا کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سال ۹۵ با ابلاغ مشترک دستورالعمل مدیریت سبز توسط معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت عتف و معاونت توسعه امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور، مدیریت دانشگاه‌ها ملزم به تشکیل شورای راهبری مدیریت سبز شدند و تاکنون ۱۱۰ دانشگاه، ۸ پژوهشکده و ۲۰ پارک اقدام به تشکیل این شورا کرده‌اند.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع عنوان کرد: شورای راهبری مدیریت سبز در خصوص اجرای پروژه‌های مدیریت سبز تصمیم‌گیری و مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه مؤسسات متعددی در دنیا بر اساس پارامترهای مرتبط با مدیریت سبز و بر اساس خوداظهاری دانشگاه‌ها اقدام به رتبه‌بندی می‌کنند، گفت: این رتبه‌بندی‌ها به دلیل کامل نبودن پارامترها، عدم در نظر گرفتن شرایط اقلیمی و عدم کنترل صحت اطلاعات ارسالی فاقد استناد بوده و ملاک دقیق و صحیحی برای رتبه‌بندی دانشگاه‌ها نیست.

نظر پوراداره کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم با همکاری دانشگاه شیراز در حال تدوین مدل تراز سبز است. این مدل منطبق با شرایط اقلیمی، فرهنگی و زیست‌محیطی ایران طراحی‌شده است.

وی در پایان تصریح کردند هدف مدیریت سبز کاهش هزینه ها و کاستن آثار منفی محیط زیستی ناشی از مصرف نادرست است که از طریق اجرای نظام مدیریت محیط زیستی، تغییر الگوی مصرف، استفاده بهینه منابع و کاهش ضایعات و در نهایت بهبود محیط زیست حاصل می‌شود. بنابراین بایستی به مدیریت سبز به‌عنوان اساسی‌ترین برنامه ملی به منظور دست‌یابی به توسعه پایدار و پیشرفت همه جانبه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست