پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۲۵
|
کد خبر: ۸۱۰
دکتر محمود نیلی در جمع خبرنگاران؛

ایجاد برج فناوری در دانشگاه صنعتی همدان

رئیس دانشگاه صنعتی همدان خبر داد: ساختمانی در دانشگاه برای فعالیت های پژوهشی و فناوری درنظر گرفته شده است که برنامه داریم آن‌ را به عنوان برج فناوری تجهیز کنیم و اکنون نیمی از تجهیزات در این ساختمان استقرار یافته و مابقی تجهیزات نیز در حال انتقال به این ساختمان است.
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، محمود نیلی رئیس دانشگاه صنعتی همدان در نشست خبری خود، با اشاره به فعالیت گروه های مختلف در این دانشگاه گفت: در این دانشگاه تشکل های مختلف از جناح های سیاسی گوناگون فعالیت دارند و تاکنون همه درخواست های مربوط به اجرای سخنرانی افراد در دانشگاه پذیرفته شده است.

وی افزود: این دانشگاه خوابگاه ملکی ندارد اما دانشجویان غیربومی در ۱۰ خوابگاه خودگردان سکونت دارند که نبود خوابگاه ملکی در این دانشگاه به دلیل محدودیت زمین است.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان تاکید کرد: کیفیت غذای دانشجویان این دانشگاه تا حدود زیادی بهبود یافته و در پخت غذا از برنج ایرانی استفاده می‌کنیم.

نیلی اظهارداشت: سال گذشته اولین دوره شورای صنفی دانشجویان این دانشگاه با رأی گیری تشکیل شد.

وی عنوان کرد: پروژه های عمرانی دانشگاه ۶۲ درصد پیشرفت کرده و دانشکده فناوری های نوین این دانشگاه به کمک خیرین پایان یافت و اواخر سال گذشته به بهره برداری رسید.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در ادامه خبر داد: ساختمانی در دانشگاه برای فعالیت های پژوهشی و فناوری درنظر گرفته شده است که برنامه داریم آن‌ را به عنوان برج فناوری تجهیز کنیم و اکنون نیمی از تجهیزات در این ساختمان استقرار یافته و مابقی تجهیزات نیز در حال انتقال به این ساختمان است.

نیلی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی همدان رتبه اول تولید مقالات از سوی اساتید را در سال جاری در میان دانشگاه های منطقه ۴ به دست آورده است.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳ عضو هیأت علمی در این دانشگاه گفت: بخشی از فعالیت های آموزشی دانشگاه نیز توسط ۷۰ استاد حق تدریس انجام می شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار داشت: این دانشگاه رتبه شانزدهم‌ را میان ۲۹ دانشگاه صنعتی کشور کسب کرده و ما قصد داریم آن را به ۱۰ ارتقا دهیم.

نیلی با اشاره به راه اندازی کانون شکوفایی و نوآوری ور این دانشگاه گفت: این کانون با همکاری پارک علم و فناوری همدان راه اندازی شده و در آن از پروژه های مرتبط با صنعت حمایت می شود.

وی گفت: دانشگاه صنعتی همدان با صنایع مختلف همکاری دارد که بخشی از این همکاری ها در زمینه دفاعی است، این دانشگاه ۳ قرارداد با وزارت دفاع دارد و هفته آینده نیز قرار است جلسه ای در این زمینه با صنایع دفاعی داشته باشد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان افزود: این دانشگاه ۱۷ قرارداد صنعتی در سطح استان منعقد کرده است.

نیلی با اشاره به فعالیت های بین المللی دانشگاه صنعتی همدان گفت: قرارداد سه جانبه ای میان این دانشگاه و دانشگاه های لولئو (Lulea) سوئد و بوعلی سینا در زمینه پژوهش های مناطق سردسیر منعقد کرده و قرار است در این زمینه آزمایشگاهی نیز در دانشگاه راه اندازی شود.

وی ادامه داد: این دانشگاه قصد دارد ۲۰ درصد از مدیران صنعتی استان متشکل از دانش آموخته های این دانشگاه باشند که در این راستا از مدیران استانی و کشوری درخواست داریم رویکردشان نسبت به دانشگاه های تخصصی استانی تغییر کند و اعتماد آنها به این دانشگاه ها بیشتر شود.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: میزان حجم قراردادهای صنعتی این دانشگاه از بدو تاسیس تاکنون (۱۲ سال) به سه و نیم میلیارد تومان رسیده که برنامه داریم آن‌ را افزایش دهیم.

نیلی یکی دیگر از برنامه های این دانشگاه را جذب دانشجوی خارجی عنوان کرد و افزود: این امر منوط به ساخت خوابگاه است‌ و در این راستا امیدواریم تا پایان سال ۹۸، ۱۵ دانشجوی خارجی پذیرش کنیم.

وی تأکید کرد: دانشگاه صنعتی همدان‌ طرح مشترکی با دانشگاه صنعتی شریف برای راه اندازی مدرسه اشتغال دارد که در آن دانشجویان از ترم سوم تحصیلی بتوانند در این مدرسه، آموزش های کارآفرینی ببینند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان در نهایت بیان کرد: سال گذشته ۹۴ درصد ظرفیت پذیرش دانشگاه متقاضی داشت‌ و تنها ۶ درصد صندلی خالی داشتیم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشگاه