پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۵۳۸
|
کد خبر: ۸۱۷
دکتر یعقوب محمدی فر اظهار کرد: تمرکز دانشگاه D8 بر جذب دانشجویان غیرایرانی و در مقاطقع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، گفت: دانشگاه بوعلی سینا به عنوان مرجع راه اندازی دانشگاه بین المللی «دی ۸» در کشور انتخاب شده است.

وی افزود: برای راه اندازی دانشگاه بین المللی «دی ۸» در کشور رقیب های جدی مانند دانشگاه های تربیت مدرس، شیراز، دو واحد دانشگاه آزاد وجود داشت اما پس از پیگیری های صورت گرفته دانشگاه بوعلی سینا به عنوان مرجع راه اندازی این دانشگاه در ایران انتخاب شد.

وی افزود: هفته گذشته اساس نامه راه اندازی دانشگاه «دی ۸» در کشور ترکیه مورد تایید قرار گرفت و قرار است در بلند مدت تمامی رشته های دانشگاهی در این مرکز راه اندازی شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: در صورتی که رشته هایی مورد نظر برای راه اندازی در دانشگاه «دی ۸» در دانشگاه همدان وجود نداشته باشد قرار است از دانشگاه های همکار در این زمینه استفاده کنیم.

دکتر محمدی فر عنوان کرد: رسالت دانشگاه «دی ۸» این نیست که تبدیل به پردیس شده و شاهد اتفاق های بدی که در آموزش عالی اتفاق افتاد باشیم.

وی تاکید کرد: این دانشگاه تنها پذیرش دانشجوی خارجی دارد مگر به صورت استثنا از ایرانیان مقیم خارج از کشور دانشجو اخذ کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: این دانشگاه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت خواهد کرد که مقطع کارشناسی ارشد به صورت آموزشی و پژوهشی و مقطع دکتری تنها تحقیقاتی است.

محمدی فر تاکید کرد: در این دانشگاه فعالیت از طریق همکاری استاد و دانشگاه است و عرف بین المللی برای برگزاری دوره ها رعایت می شود به نحوی که اساتید، دانشجویان را انتخاب و همکاری ادامه می یابد.

وی افزود: قرار است در این دانشگاه ۸ رشته با ۱۴ گرایش راه اندازی شود که اولویت پذیرش مربوط به دانشجویان کشورهای عضو «دی ۸» خواهد بود که شهریه آنها با ۵۰ درصد تخفیف است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا گفت: میزان شهریه دانشجویان این دانشگاه تصویب شده است.

دکتر محمدی فر عنوان کرد: پذیرش از دیگر کشورها نیز در این دانشگاه صورت می گیرد اما شهریه آنها کامل پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: ساخت سردر دانشگاه «دی ۸» شروع شده و دبیرکل این سازمان قرار است اوایل مردادماه از فعالیت های صورت گرفته دراین زمینه بازدید کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تاکید کرد: در ابتدا قرار است دانشگاه «دی ۸» در ساختمان دانشکده علوم فعالیت کند اما ما درحال ساخت ساختمان مستقلی برای آن هستیم.

محمدی فر اظهار کرد: این دانشگاه در ابتدا زیر نظر دانشگاه بوعلی سینا خواهد بود و پس از ۸ سال مستقل خواهد شد.

وی گفت: دروس دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شود اما دوره های خاص زبان فارسی نیز برای دانشجویان برگزار خواهد شد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا بیان کرد: برنامه داریم از مهرماه امسال در این دانشگاه پذیرش دانشجو داشته باشیم.

به گزارش بسنا، «دی ۸» گروهی متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه است که در ۱۵ ژوئن ۱۹۹۷ با هدف تقویت همکاری‌های اقتصادی کشورهای عضو تشکیل شده است.

کشورهای جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، ‌ بنگلادش، ‌اندونزی، مالزی، ‌ مصر و نیجریه عضو این گروه هستند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست