پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۸۹
|
کد خبر: ۸۲۲
مدیرعامل شرکت توزیع نیروز برق استان همدان؛

۱۵ درصد خاموشی در همدان اعمال می‌شود

محمدمهدی شهیدی با بیان اینکه امسال در استان همدان ۱۵ درصد خاموشی به صورت گردشی اعمال شد گفت: شرکت توزیع برق استان در بخش جاری ۷۶ میلیارد تومان متضرر شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، محمدمهدی شهیدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروز برق استان همدان، اظهار داشت: کشور با ظرفیت 76 هزار و 600 مگاوات تولید برق در سال 96 رسید.

وی بیان کرد: در سال زراعی 96-97 با کاهش نزولات آسمانی در استانهای مرکزی و جنوبی مواجه بودیم و کاهش تولید برق در برخی استانها به 75 درصد رسیده است واکنون نسبت به سال 96 حدود 25 درصد کاهش تولید داریم.

شهیدی عنوان کرد: با توجه به میزان رشد 7.7 درصدی برق در کشور و اینکه متاسفانه امسال این میزان به 8 درصد رسیده است و حدودا چهار هزار مگاوات به میزان توان نیروگاهی باید تحمیل کرد که این میزان نیازمند 8000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است و منابعی که دولت در اختیار دارد پاسخگو نیست ضمن اینکه اکنون حدود هفت هزار مگاوات کمبود انرژی در تامین منبع برق وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به پیک استان گفت: پیک سال گذشته در استان 663 مگاوات بوده است که حد نصاب تعیین شده 684 بوده است و از این میزان عملکرد مثبتی داشتیم و مصرف کمتر بوده است.

وی با بیان اینکه 37 درصد از انرژی برق استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود افزود: بر اساس 6233 تفاهم نامه با کشاورزان حدودا 100 مگاوات قرارداد با کشاورزان تنظیم شد و مدیریت مصرف برق انجام گرفت که بر اساس آن معادل یک میلیارد و 100 میلیون تومان به نفع کشاورزان تمام شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان افزود: سال گذشته با 4900 مشترک کشاورزی تفاهم‌نامه‌ منعقد شده که منجر به کاهش مصرف148 مگاواتی برق شده است.

شهیدی با اشاره به اینکه هر چه مشترکین برق کمتری مصرف کنند خاموشی‌ها کمتر خواهد بود اظهار داشت: امسال توانیر به میزان 703 مگاوات را برای مصرف استان همدان تعیین کرده که بیشتر از این میزان نباید تجاوز کرد، ضمن اینکه امسال در استان همدان 15 درصد خاموشی اعمال شد که به صورت نوبتی و گردشی بوده است.

وی با اشاره به اینکه پیک بار مصرف برق در طول روز بین 20 تا 80 مگاوات است عنوان کرد: خوشبختانه با اقداماتی که در استان تهران درباره ساعات کاری ادارات انجام شد، سبب کاهش 1500 مگاوات مصرف برقدر شبکه شد که اگر قرار باشد در همدان نیز ساعات کاری تغییر کند ظرف 2 روز آینده اعلام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: 20هزار مگاوات معادل40 درصد از پیک برق کشور مربوط به بخش سرمایشی است که 4000 مگاوات از این میزان در بخش اداری است بنابراین اگر مدیریت بار انجام بگیرد در شبکه و تثبیت روند بار موثر است.

وی با بیان اینکه اگر 10 درصد از پیک 56 هزار مگاواتی اعمال مدیریت شود تابستان را بدون اعمال خاموشی پشت سرخواهیم گذاشت افزود: این شرکت با توجه به این امر و تأمین برق پایدار نیازمند همکاری بیش از پیش مشترکین خود در بخش‌های مختلف خانگی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و اداری به ویژه در ساعات اوج مصرف 12 الی 16 و 20 الی 24 برای عبور از پیک بار تابستان است.

شهیدی تصریح کرد: در زمینه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق مشکل فرهنگی وجود دارد و تا زمانی‌که این فرهنگ نهادینه نشود این مسئله همچنان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اعلام کرد: 700 مگاوات برق از ترکمنستان و آذربایجان وارد کشور می‌شود و تنها در فصل زمستان صادرات برق را داریم.

شهیدی گفت: شرکت توزیع برق استان در بخش جاری 76 میلیارد تومان متضرر شده است و شرکت توزیع برق استان همدان 700 میلیارد تومان زیان انباشته دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه به ازای هر مشترک 1850 کیلو وات ساعت مصرف برق داریم افزود: مقرر بود تا هر سال 15 درصد به نرخ انشعاب افزوده شود که با مشکلاتی که دولت داشت این نرخ در سال 96 ثابت ماند و امسال به نرخ سال 96 عمل می کنیم.

شهیدی با اشاره به میزان تلفات برق در کشور عنوان کرد: در مدت دو الی سه سال گذشته تلفات برق در کشور از 15 درصد به 10.9 درصد رسیده است که بخشی از آن مربوط به بخش غیر فنی است ضمن اینکه تلفات برق در استان همدان از 11.7 درصد در سال گذشته به 10.5 درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه با افزایش هر درجه دمای هوا 500 مگاوات مصرف برق افزایش می یابد اظهار داشت: برای هر گروه در استان خاموشی به میزان 80 مگاوات اعمال می شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
استانی