پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۰۳۱
|
کد خبر: ۸۳۲
آیت الله طه محمدی در دومین نشست انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری شعبه همدان:

اخلاق بر پایه و اساس اعتقادات چیده شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: اخلاق بر پایه و اساس اعتقادات چیده شده و اعتقادات نیز برپایه جهان بینی هرانسان بنا شده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی در استان و امام جمعه همدان، عصر روز چهارشنبه در دومین نشست انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری شعبه همدان، که در دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، اظهار داشت: اخلاق به کجا مرتبط است؟، چه در زمینه علوم و فناوری و چه در زمینه های دیگر.

وی اضافه کرد: اخلاق سلسله ای از خصلت های پسندیده و ناپسندی است که مجموعه آن ها نمود رفتار و شخصیت یک فرد را تشکیل می دهد.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: اخلاق بر پایه و اساس اعتقادات چیده شده و اعتقادات نیز برپایه جهان بینی هرانسان بنا شده است.

وی تصریح کرد: اگر فردی جهان بینی درستی داشته باشد و دچار خطا نشود، در اخلاق هم دچار انحراف، اشتباه و زشتی نمی شود.

نماینده ولی در استان گفت: اگر تاریخ مطالعه شود، نمونه هایی را خواهیم یافت که افرادی بعضا سرشناس، از جایگاه فرهنگی و اجتماعی خود سوء استفاده کرده و به دور از اخلاق، به مردم و جامعه خیانت های فرهنگی و انسانی کرده اند.

وی بیان کرد: در بعضی افکار غربی گفته می شود که هرچه در این دنیا بدست آوردی، از انسان ها کُشتی، مال مردم را به غارت بردی و حق دیگران را خوردی، برنده ای در این صورت باخته ای و پشیمانی سودی ندارد.

طه محمدی اضافه کرد: این همان تفکر استعماری و ظالمانه ای است که در روزگار فعلی شاهد آن هستیم که بعضی کشورها با ظلم و ستم بر کشورها و مردمان بی دفاع، سعی در تأمین منافع خود دارند.

وی گفت: آن زمانی که در جنگ های جهانی، هزاران هزار بمب بر سر مردم مظلوم می ریختند و از طرف دیگرهم مظلوم نمایی کرده و افکار عمومی را فریب می دادند، همه قدرت ها سکوت کردند و دم برنیاوردند؛ اما در اینجا نه تنها اخلاق، بلکه انسانیت نیز زیر سؤال است.

نماینده مردم استان همدان در مجلس خبرگان رهبری تأکبد کرد: اخلاق درست نمی شود، مگر اینکه اعتقادات در بین مردم اصلاح شود و پژوهش مؤثر نخواهد بود، مگر اینکه پژوهشگر خود صاحب اخلاق باشد.

خبرنگار: محمدی

عکس: موسوی ستوده


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست