پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۴۵
|
کد خبر: ۸۳۴
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از تدوین فرایند بازرسی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۱ تير ۱۳۹۷
دکتر فریدون جعفری مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، با اشاره به ضرورت تدوین و باز تعریف فرایند بازرسی گفت: به منظور انسجام بخشیدن به فعالیت ها و تعیین دقیق تر وظایف بازرسی، پیش نویس نحوه انجام بازرسی در ۱۷ ماده و ۲ تبصره تهیه و تدوین شده و در مراحل پایانی است.
وی ادامه داد: این پیش نویس با توجه به ضرورت «بازتعریف شیوه بازرسی در جهت ارتقای سلامت اداری» تدوین شده است.
مدیرکل دفتر بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم افزود: این پیش نویس، یک فرایند بازرسی منسجم و مدون است که با همکاری سازمان های نظارتی مانند سازمان بازرسی و سازمان دیوان محاسبات کشور تهیه شده وطرح بسیار جامعی است.
به گزارش بسنا، براساس اعلام اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت علوم، وظایف بازرسی دراین اداره کل به سه صورت انجام می پذیرد:
۱- بازرسی موردی؛ بر اساس شکایات واصله به گروه پاسخگوئی به شکایات.
۲- بازرسی دوره ای؛ برحسب وظیفه ذاتی این اداره کل بصورت مستمر و به منظور اطلاع ازوضعیت عملکردی دانشگاهها، موسسات ومراکززیرمجموعه.
۳- بازرسی ویژه؛ جهت بررسی پرونده های خاص ارجاعی ازسوی مقام عالی وزارت یا نهادها ومراجع ومقامات کشوری.
در سال ۹۶، دراین زمینه ایشان به اعزام گروه های بازرسی به دانشگاه‌ها و موسسات و پژوهشگاههای مختلف با همکاری نهادهای نظارتی کشوری همانند سازمان بازرسی کل کشور و سامانه سامد و سامانه های نظارتی ریاست جمهوری اشاره کرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست