پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۷۱
|
کد خبر: ۸۳۶
رئیس دانشگاه در بازدید از مرکز زبان آموزش زبان فارسی؛

سنگ بنای فعالیت های بین المللی درست نهاده شود

دکتر محمدی فر تصریح کرد: اگر سنگ بنای فعالیت های علمی بین المللی که در ابتدای راه خود قرار دارد را به درستی بگذاریم، در آینده در حوزه مسائل بین المللی نیز می توان مستحکم قدم برداشت.
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۲ - ۲۴ تير ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا صبح امروز یکشنبه ۲۴ تیر در بازدید از مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه اظهار کرد: چهارچوب برگزاری دوره های آموزشی به زبان آموزان و دانشجویان غیرایرانی باید منسجم و نظام مند باشد.

وی افزود: اگر سنگ بنای این کار که در ابتدای راه خود قرار دارد را به درستی بگذاریم، در آینده در حوزه مسائل بین المللی نیز می توان مستحکم قدم برداشت.

دکتر محمدی فر تأکید کرد: دانشجویان غیرایرانی و زبان آموزان باید اصول و مقررات دانشگاه و به تبع آن مقررات کشور جمهوری اسلامی ایران را فرابگیرند و با آنها آشنا شوند تا در موقعیت های مختلف به خاطر ضعف اطلاع رسانی میزبان، این دانشجویان دچار مشکل نشوند.

وی اضافه کرد: البته نه تنها برای این دانشجویان، بلکه برای دانشجویان داخلی نیز الزامی است که قوانین آموزشی و مقررات اجتماعی را مطالعه کنند، اما بخشی از این موضوع هم برعهده دانشگاه است که نباید ازآن غفلت شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا توصیه کرد: اساتید این دانشجویان باید احترام متقابل بین دانشجویان را به ایشان تعلیم کنند تا ضمن تحصیل زبان فارسی و علوم دیگر، فرهنگ ایرانی اسلامی اصیل نیز به ایشان منتقل شود.

در پایان رئیس دانشگاه بوعلی سینا، مدارک دانش آموختگی زبان آموزان غیرایرانی را امضاء کرد.

در این بازدید همچنین دکتر لیلا هاشمیان، رئیس مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان دانشگاه بوعلی سینا گزارشی از اهم فعالیت های این مرکز ارائه کرد.

خبرنگار: محمدی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست