پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۶۷
|
کد خبر: ۹۲۰
دستیار وزیر علوم در امور حقوق شهروندی از طراحی ۲ واحد درسی حقوق شهروندی برای همه دانشجویان خبر داد و گفت: این برنامه در دستور کار وزارت علوم قرار دارد.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر فریدون جعفری با اشاره به بند چهار ساز و کار اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی در منشور گفت: در این بند صراحتا از سه وزارتخانه «آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» برای آموزش و آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان و دانشجویان با آموزه های حقوق شهروندی نام برده شده است.

وی ادامه داد: در راستای این تکلیف قانونی، طراحی ۲ واحد درسی حقوق شهروندی برای همه دانشجویان در دستورکار وزارت علوم قرار دارد.

دستیار وزیر علوم در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: مقدمات طرح این درس انجام شده و قرار است در کارگروه های تصمیم گیرنده وزارت علوم مطرح شود. همچنین به دلیل اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد واحدهای عمومی در دانشگاه ها تصمیم گیرنده است، تصویب این واحد درسی جدید به عنوان واحد عمومی برای مقطع کارشناسی با نظر این شورا انجام می شود.

جعفری یادآور شد: طرح درس و منابع این واحد درسی شناسایی شده و اگرچه اقدامات بسیاری در این زمینه در حال پیگیری است اما هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است و نباید انتظار داشت که خیلی زود عملیاتی و اجرا شود؛ زیرا اجرای آن در گرو تصمیم گیری نهادهای دیگر از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای گسترش وزارت علوم است.

وی به اقدام دیگر وزارت علوم برای حمایت از حقوق شهروندی اشاره کرد و افزود: نخستین جشنواره پایان نامه برتر حقوق شهروندی از سوی این وزارتخانه برگزار می شود.

جعفری گفت: طرح این جشنواره آماده شده و قرار است با حمایت از افراد فعال عرصه حقوق شهروندی و در صورت تخصیص بودجه درخواستی، در روز رونمایی از منشور (۲۹ آذرماه) برگزار شود.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست