پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۴۴
|
کد خبر: ۹۲۹
وزیر علوم در آیین تجلیل از دست اندرکاران راهیان نور دانشگاهی:

میزان اعتقادات دینی دانشجویان از میانگین جامعه بالاتر است

دکتر منصور غلامی تاکید کرد: براساس پژوهش های علمی انجام شده ، میزان اعتقادات دینی و احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی و ملی از میانگین جامعه بالاتر است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا و به نقل از وزارت علوم، دکتر منصور غلامی در آیین تجلیل از دست اندرکاران برنامه های فرهنگی «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» اظهار داشت: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته، میزان اعتقادات دینی و احساس تعلق دانشجویان به هویت انقلابی و ملی از میانگین جامعه بالاتر است که این امر نشان دهنده توفیق برنامه های فرهنگی و معنوی دانشگاه ها در دست یابی به اهداف است.

دکتر غلامی با قدردانی از دست اندرکاران و عوامل اجرایی برنامه های فرهنگی، «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» گفت: این برنامه ها از شاخص ترین برنامه های فرهنگی دانشگاه ها هستند و باید با حمایت بیشتر تداوم یابند.

وی افزود: در هرسال نسبت به سال گذشته آن، عظمت و شکوه این برنامه ها بیشتر شده و اثرگذاری آنها بیشتر مشاهده می شود.

وزیر علوم با اشاره به افزایش داوطلبان حضور در اردوهای راهیان نور علیرغم فاصله زمانی با سال های دفاع مقدس گفت: با توجه به برنامه های تحصیلی دانشگاه ها فرصت کمی برای اجرای برنامه های فرهنگی مانند راهیان نور وجود دارد و این برنامه مهم در یک زمان فشرده و با آن عظمت برگزار می شود که قابل تحسین است.

دکتر غلامی، انتقال پیام امام (ره)، شهدا و رهنمودهای مقام معظم رهبری به دانشجویان را از آثار برنامه راهیان نور دانسته و آن را «بسیار ارزشمند» توصیف کرد.

وی، با قدردانی از حمایت ها و پشتیبانی های دانشگاه های کشور بویژه دانشگاه های غرب و جنوب کشور در برنامه های راهیان نور و اربعین دانشگاهیان گفت: خدمت به شرکت کنندگان در این برنامه ها همانند خدمت به زائران اماکن مقدسه ارزشمند است.

تاکید معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم بر برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی در برگزاری برنامه های فرهنگی

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این آیین گفت: عوامل اجرایی زیادی در فرآیند برگزاری برنامه های فرهنگی «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعین دانشگاهیان» زحمت کشیده اند و جلسه تجلیل امروز نمادین بوده و فقط از تعداد محدودی از این افراد تجلیل می شود.

وی با قدردانی از خدمات دانشگاه ها، سازمان بسیج دانشجویی و سایر دستگاه های اجرایی در برگزاری کنگره شهدای دانشجو، راهیان نور و اربعین، بر ضرورت برنامه ریزی های دقیق و کارشناسی شده برای برگزاری بهتر از گذشته این برنامه ها تاکید کرد.

قدردانی سردار فضلی از حمایت های مجموعه وزارت علوم از پاسداشت ارزش های انقلاب اسلامی

سردار علی فضلی، رئیس دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در این آیین اظهار داشت: برنامه های «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعیین دانشگاهیان» در راستای تعمیق ارزش های انقلاب اسلامی هستند و باید برای توسعه کمی و کیفی آنها تلاش کنیم.

وی برگزاری برنامه های «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعیین دانشگاهیان» را یک فرصت طلایی برای خدمت معنوی به دانشجویان و نسل جوان کشور دانسته و از دکتر هاشمی، سرپرست سابق وزارت علوم و دکتر غلامی، وزیر علوم برای حمایت از این برنامه ها قدردانی کرد.

سردار فضلی در ادامه، آمادگی دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) را برای اعزام ۵۰۰۰ راوی و ۵۰۰۰ استاد و دانشجوی این دانشگاه در قالب راوی و خادم به اردوهای راهیان نور اعلام کرد و گفت: تلاش می کنیم تا این برنامه با کیفیت بهتری انجام شود.

وی همچنین از خدمات و حمایت های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و روسای دانشگاه های سراسر کشور در پاسداشت از ارزش های انقلاب اسلامی قدردانی کرد.

در ادامه این نشست، دکتر سید ضیاء هاشمی، سرپرست سابق وزارت علوم و مدیرعامل خبرگزاری ایرنا گفت: برنامه راهیان نور در راستای توسعه فرهنگ ایثار و فداکاری، همدلی و وحدت جامعه است و باید تقویت شود.

وی با قدردانی از زحمات تمامی عوامل اجرایی این برنامه گفت: باید به گونه ای فعالیت کنیم که حداقل سالانه ۱۰ درصد به جمعیت اعزامی به اردوهای راهیان نور اضافه شود.

دکتر هاشمی برضرورت آسیب شناسی مستمر برنامه های مختلف فرهنگی، از جمله اردوهای راهیان نور دانشجویی در کشور تاکید کرد و گفت: پایش و ارزیابی های مستمر این برنامه ها باعث اشاعه و ترویج بهتر فرهنگ راهیان نور به عنوان نماد فذاکاری، اخوت، وحدت و الفت که نیاز امروز جامعه ما است خواهد شد.

دکتر نیک روش، رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز «راهیان نور، کنگره ملی شهدا و اربعیین دانشگاهیان» را در راستای توجه به روح تربیتی نهاد دانشگاه و نقش آن در تعالی معنوی دانشجویان دانسته و گفت: این برنامه ها در راستای توجه به فرمایش امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص نقش انسان سازی دانشگاه است.

درادامه این مراسم وبا حضور وزیر علوم، از دکتر سید ضیا هاشمی، سرپرست سابق وزارت علوم و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) به دلیل فعالیت موثر در سه حوزه کنگره ملی شهدای دانشجو، اربعین دانشگاهیان و راهیان نور دانشجویی تقدیر شد.

همچنین سردار علی فضلی، فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع)، دکتر پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز، دکتر کدخدازاده معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علی بهرامی مسئول دبیرخانه قرارگاه ملی شهید علم الهدی و ستاد اربعین دانشگاهیان، هادی قاسمی مسئول بسیج دانشجویی تهران، سهیل علی پوردانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و محمد افشاری دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران به دلیل حضور فعال در برنامه های راهیان نور دانشجویی و برنامه ریزی و اجرای این اردوها مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین از دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، دکتر علی اکبری رئیس دانشگاه ایلام، سردار سرتیپ دوم دکتر کریمی جانشین رئیس سازمان وظیفه عمومی و سعید لشکری دانشجوی دانشگاه تهران و پژوهشگر نمونه اربعین در بخش برنامه ریزی و فعالیت در برگزاری اربعین دانشگاهیان تجلیل شد.

تقدیراز دکتر وجدانی نیا دبیر اجرایی کنگره ملی شهدای دانشجو، دکتر معتمدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد، روشن دل مدیر فرهنگی بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی، کمیجانی مسئول دبیرخانه کنگره ملی شهدای دانشجو، مهندس برفرازی معاون مدیرکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فردوسی و نماینده خانواده مرحوم دکتر برنج کوب معاون فرهنگی و اجتماعی سابق دانشگاه صنعتی اصفهان به دلیل فعالیت موثر در برنامه ریزی و اجرای کنگره ملی شهدای دانشجو از جمله بخش های پایانی این مراسم بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست