پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۲۱
|
کد خبر: ۹۳۲
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پیام تبریک روز خبرنگار:

خبرنگاران حلقه واسط و رابط ميان مردم و جامعه‌اند

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا با صدور پیامی به مناسبت روز خبرنگار، اطهار داشت: خبرنگاران از یک‌سو حلقۀ واسط و رابط ميان مردم و جامعه‌اند و از جانب دیگر، حلقۀ اتصال بین مسؤولین و اقشار مختلف جامعه‌ محسوب می شوند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا در متن این پیام آمده است:

هفدهم مردادِ هرسال بهانه‌اي است براي پاسداشت آیینه‌های کیهانیِ جهانیان، یعنی قشر فرهیختۀ خبرنگار، انسان‌های آزاده‌ای که با ثبت تصاوير و انتشار اطلاعات گونه‌گون، نقش پرنگی را در معطوف ساختنِ نگاه جوامع بشری، به هم‌نوعان و وقایع محیط پیرامون خود، ایفا می‌کنند.

خبرنگاران از یک‌سو حلقۀ واسط و رابط ميان مردم و جامعه‌اند و از جانب دیگر، حلقۀ اتصال بین مسؤولین و اقشار مختلف جامعه‌ محسوب می شوند. ایشان از يك طرف به افزايش آگاهي مردم كمك مي‌كنند و از سوی ديگر به مثابۀ ناظري دقيق و تيزبين، با عنصر اطلاع‌رسانی و گزارش‌گری، جلوي كژي‌ها و ناراستي‌ها را مي‌گيرند. به عبارت دیگر، هرچند خبرنگاران مستقیماً نمی‌توانند به رفع مشکلات کمک کنند، اما همانند آیینه‌ای زوایای پنهانی مشکلات را به جهانیان نشان می‌دهند تا کسانی که متولی امر هستند، در جهت رفع این معضلات گام بردارند.

خبرنگاران افزون بر انعکاس موفقیت‌ها و پيشرفت‌های جامعه، می‌بایست مشکلات و كاستي‌ها را نیز نشان دهند تا براي بهبود و رفع آن‌ها، راهكارهايي اندیشیده شود. اما آن‌چه بيش از هر چيزی در زمینۀ خبرنگاری اهمیت دارد، حفظ منافع ملي كشورمان ایران است كه این منافع بر همۀ چیزهای دیگر اولويت دارد و خبرنگاران به حرمت قلمي كه خداوند به آن سوگند خورده است، هرگز نبايد منافع جزئي و كوچكِ سياسي و حزبي و قومي و صنفي و همانند آن را بر منافع ملي اولويت دهند.

در پایان ياد همه خبرنگاراني را كه در اين راه دشوار گام نهاده‌اند و بخش مهمي از ميراث امروز ما بر دوش جانفشاني‌ها و شجاعت‌ها و سختی‌ها و کوشش‌هاي آنان است، گرامي داشته و براي همه خبرنگاران ايران‌زمين آرزوي موفقیت روزافزون دارم.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست