پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۷۱
|
کد خبر: ۹۴۷
دکتر یعقوب محمدی فر در جمع هیأت تحریریه بسنا:

رشته ارتباطات به دانشگاه بوعلي سینا اضافه مي شود

دكتر يعقوب محمدي فر، رئيس دانشگاه بوعلي سينا در نشست با اعضای هیأت تحریریه بسنا به مناسبت روز خبرنگار گفت: رسانه، در توسعه جوامع نقش مهمي دارد، لذا در تلاشيم در آینده نزدیک، رشته ارتباطات را به مجموعه دانشگاه بوعلي اضافه كنيم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دكتر يعقوب محمدي فر، رئيس دانشگاه بوعلي سينا، در نشست با اعضای هیأت تحریریه بسنا به مناسبت روز خبرنگار، ضمن تبريك این روز به خبرنگاران بسنا، گفت: خبر براي ما اهميت ويژه اي دارد، زيرا مشكل و مسأله ای را به ما نشان مي دهد؛ پس بهتر است كه اين خبر، مشخص، شفاف، واقع بينانه و منصفانه نقل شود.

وي افزود: از وظايف خبرنگار حرفه اي نشان دادن واقعيت ها به دور از سياه نمايي است. از طرفي خبرنگار وظيفه آموزش صداقت و رو راست بودن به جامعه را بر عهده دارد.

دكتر محمدي فر در ادامه اضافه كرد: از ديگر وظايف خبرنگار رساندن صداي مردم به مسؤولان و مديران است.

رئيس دانشگاه بوعلي سينا اظهار داشت: حس كنجكاوي، كشف حقيقت و نماياندن آن و پشنهاد دادن از رسالت های خبرنگاران است و به همين علت خبرنگاري از مشاغل پر خطر محسوب مي شود.

وي ايجاد شفافيت در جامعه را از ديگر وظايف خبرنگاران دانست و گفت: شفافيت يكي از ضريب هاي توسعه يافتگي در جوامع است.

دكتر محمدي فر ضمن تأكيد بر بحث نوآوري، از خبرنگاران حاضر در جلسه خواستار طرح ايده هاي خلاق شد و خاطر نشان كرد: ما نياز به ارتباطات بيشتر با دانشگاه هاي استان داريم و به طور كلي بايستي به دنبال ايجاد شبكه خبري به وسيله بسنا برای حل مشکلات آموزش عالی در همدان از طریق بازخورد کار خبری از مشکلات باشيم.

وی تشريح كرد: جامعه اي توسعه يافته است كه خرد جمعي داشته باشد، به عبارت ديگر جامعه توسعه يافته جامعه اي است كه انسان هاي توسعه يافته داشته باشد و انسان توسعه يافته انساني است كه جايگاه و نقش خود را در جامعه بشناسد، لذا مسؤوليت رسانه آگاهي بخشيدن به جامعه است.

رئیس دانشگاه يادآور شد: بزرگترين مشكل جامعه ما فرار مغزهاست و از وظايف ما اين است كه نه تنها مانع خروج جوان هايمان از كشور شويم، بلكه زمينه بازگشت نيروهايي كه از كشور خارج شدند را نيز فراهم كنيم.

وی گفت: اين دانشگاه ها هستند كه در دنيا منشأ تحولات شدند، لذا هر دانشگاه بايستي به رسالات خود عمل كند و نقش رسانه جهت دهي به اين رسالات مي باشد.

دکتر محمدی فر در پايان بيان كرد: ما امروزه به جامعه شاداب نياز داريم و رسانه و خبرنگار با نوشتن متون و تيترهاي ، واقعی، جالب و فاخر در شادابي جامعه بسيار مؤثر است.

خبرنگار: مولوی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست