پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۱۶۷
|
کد خبر: ۹۵۷
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

قداستی که علوم انسانی وارداتی پیدا کرده کار بازنگری را سخت می‌کند

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدیان گفت: قداست عجیبی که علوم انسانی وارداتی در فضای کشور ما پیدا کرده است کار بازنگری آن را سخت می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، حجت الاسلام محمد محمدیان در اختتامیه چهارمین دوره گفتمان نخبگان علوم انسانی، اظهار داشت: در علوم انسانی جلسات زیادی برگزار شده است اما این طرح یک گام عملی در این عرصه بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح به دنبال ایجاد تحول بنیادین در علوم انسانی است، گفت: گرچه تحول در علوم انسانی در سطوح مختلف بعد از انقلاب مطرح بوده اما به دلیل عظمت کار و لایه‌های عمیقی که دارد با آن مطلوب خود هنوز فاصله زیادی دارد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه اگر قرار باشد انقلاب اسلامی تبدیل به تمدن نوین اسلامی شود نقطه اصلی برای رسیدن به آن تمدن از گذر تحولات علوم انسانی خواهد بود، تصریح کرد: اگر تنگه احدی باشد آن علوم انسانی است که باید آن را خوب نگه بداریم و بازنگری اساسی در علوم انسانی موجود و در نظریه پردازی با نگاه‌های عمیق وحیانی داشته باشیم تا آن تحولات را شاهد باشیم.

وی گفت: انتقادی که اکنون از شورای تحول در علوم انسانی وجود دارد این است که این شورا کند پیش می‌رود و انتظار سرعت عمل بیشتری از آن است.

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به اینکه بسیاری از رشته‌ها چندین سال است که هیچ بازنگری در آنها اتفاق نیفتاده و مقاوتی نسبت به بازنگری آنها وجود دارد، ابراز داشت: این قداست عجیبی که علوم انسانی وارداتی در فضای کشور ما پیدا کرده است کار بازنگری را سخت می‌کند اما با این حال یک بازنگری در سرفصل‌های دروس اتفاق افتاده است.

وی گفت: خوب است تا مباحثی که در کارگروه‌ها مطرح می‌شود در اختیار این نخبگان قرار بگیرد چرا که جوشش‌های فکری که در دوره دانشجویی اتفاق می‌افتد بسیار ارزشمند است و جرقه‌هایی که گاهی در ذهن این نخبگان رخ می‌دهد حداقل در ادامه مطالعات و تحقیقات مفید خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها عنوان کرد: ۴۰ مرکز در دانشگاه‌ها در خصوص مباحث علوم انسانی فعال هستند و برخی از آن‌ها در این زمینه قوی‌ترند.

وی گفت: کسانی که نگاه وحیانی داشته و سخن خداوند را برترین سخن‌ها بدانند می‌توانند در تحول علوم انسانی نقش ایفا کنند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر