پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۶۲
|
کد خبر: ۱۰۰۱
رئيس دانشگاه بوعلي سينا در کنگره ملی ترویج:

ما نیاز به محیط زیست پایدار داریم

دكتر يعقوب محمدي فر، رئيس دانشگاه بوعلي سينا در هفتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار گفت: ما نیاز به محیط زیست پایدار داریم همانطور که قبل از اسلام در تخت سلیمان معبد آب وجود داشت که محافظ آب بودند.
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۲ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتریعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در افتتاحیه هفتمین کنگره علوم ترویج و آموزش کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست پایدار، که در سالن همایش سرو دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه بوعلی سینا رتبه 10 دانشگاه سبز را در سال گذشته به دست آورده است و در چند سال اخیر نیز فعالیت هایی گسترده ای در این راستا آغاز کرده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افتتاحیه کنگره را با یک بحث علمی آغاز کرد و گفت: بحث مربوط به کشاورزی، آموزش و توسعه پایدار یک بحث اساسی و مهم است.

وی گفت: رفتار انسان با محیط زیست از اهمیت بالايي برخوردار است، از طرفي کشاورزی نيز واژه اي هماهنگ با فرهنگ است كه درواقع فرهنگ یکی از زیرساخت های اساسی بشر محسوب می شود.

دکتر محمدی فر اظهار کرد: منطقه هلال حاصل خیز از جنوب غربی ایران اغاز می شود، غرب ایران را در بر می گیرد و به شمال عراق، جنوب ترکیه، فلسطین و محدوده مصر می رسد؛ این منطقه سرنوشت ساز ترین منطقه تاریخ بشریت است؛ در این منطقه برای نخستین بار اهلی شدن دام و رشد گیاهان آغاز شده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در ادامه در خصوص برگزاری کنگره پیشنهاد كرد: کنگره های جهانی با موضوعات خاصی برگزار شود مانند آب و خاک و... که می توان این کنگره نیز با کمک علوم میان رشته ای محور قرار گیرد.

وي افزود: ما در منطقه خشک دنیا قرار داریم و بیابان ها بخش اعظمی از کشور ما را تشکیل داده اند، بنابراين وقتی از آموزش صحبت می کنیم، باید از گذشتگان خود درس بگیریم که چگونه در اقلیم خشک ایران کارهایی با آب و برای حفظ آن انجام داده اند.

رئيس دانشگاه بوعلي سينا اضافه كرد: ما نیاز به محیط زیست پایدار داریم همانطور که قبل از اسلام در تخت سلیمان معبد آب وجود داشت که محافظ آب بودند.

محمدی فر در پایان گفت: کشور ما از جهت های مختلفی می تواند منبعی باشد برای محققین بین المللی که آموزش کشاورزی و اهلی سازی دام را از گذشته مردم ما یاد بگیرند.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست