پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۷۴۶
|
کد خبر: ۱۰۰۳
دکتر کاظم خاوازی در کنگره ملی ترویج خبر داد؛

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از پايان نامه هاي دكتري

معاون وزير جهاد كشاورزي در هفتمين كنگره علوم ترويج و آموزش كشاورزي آمادگی خود را برای حمایت از پایان نامه های دکتری، که موجب گسترش ترویج مي شود اعلام كرد.
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکترکاظم خاوازی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در افتتاحیه هفتمين كنگره علوم ترويج و آموزش كشاورزي اظهار کرد: بخش کشاورزی سه وظیفه هدایت، حمایت و نظارت را بر عهده دارد كه بخش هدایت نيز به ترویج مي پردازد.

وی در ادامه بیان کرد: مروجان با شناخت بهره برداران خود، ضمن كسب اطلاعات دقیق، قادر به برقراري ارتباط مناسب تر خواهند شد.

خاوازی تصریح کرد: نکته قابل توجه، مدیریت انبوهی از اطلاعات و دانش ذخیره شده مي باشد که در اختیار کارشناسان قرار گرفت تا تجربيات لازم به وسيله اين كارشناسان به مروجان و محققان انتقال يابد.

وی گفت: ترویج تحويل گرفته شده در سال 94، با همت و تلاش و همراهی در ماده 59 قانون احکام جمهوری اسلامی، قرار داده شد.

معاون وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: هر سیستم و نهادی برای پایداری بايستي اثر بخشی خود را نشان دهد؛ كشور ما مطالعات کمی در ارتباط با خدمات ترویجی و بازده اقتصادی را دارد.

دکتر خاوازی گفت: قراردادی بین وزارت جهاد کشاورزی و وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات منعقد شد که با حضور ترویج برای مسائلی که با فضای ای تی مانوس است کاملا اماده شده است.

وی بیان کرد: اکثر دوستانی که در ترویج فعالیت دارند رشته تحصیلی آنها ترویج نیست پس باید آموزش ببینند و اصول ابتدایی را یاد بگیرند و توصیه ما به دانشجویان این است که در کنار دانش ترویج حتما متخصص یک بخش نیز باشند.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در پایان گفت: آمادگی خود را برای حمایت از پایان نامه های دکتری که موجب گسترش ترویج شود اعلام می کنیم و حمایت می کنیم.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست