پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۴۶
|
کد خبر: ۱۰۱۹
دکتر غلامرضا غفاری گفت: برنامه های راهبردی در دانشگاه ها باید دارای پیوست فرهنگی باشد.
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر غلامرضا غفاری درباره پیوست فرهنگی برنامه های دانشگاهی گفت: دانشگاه ها در گذشته نیز برای برنامه های راهبردی که تنظیم می کردند، باید به مباحث فرهنگ و مسائل فرهنگی دانشگاه، توجه کرده و در برنامه ها مسائل مذکور را لحاظ می‌کردند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیتی که بحث های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه‌ها دارند، اکنون به صورت مشخص تر این برنامه در برنامه های راهبردی دانشگاه ها قرار داده می شود.

معاون فرهنگی وزارت علوم افزود: برنامه راهبردی فرهنگی که در حوزه معاونت فرهنگی وزارت علوم تدوین شده است نیز، براساس سند دانشگاه اسلامی، برنامه های فرهنگی ارائه شده توسط وزیر علوم به مجلس و دیگر اسناد بالادستی تنظیم و به دانشگاه ها ابلاغ شده است، تا دانشگاه ها برمبنای آن بحث های فرهنگی را در برنامه های راهبردی خود قرار دهند.

وی تاکید کرد : برنامه های راهبردی در دانشگاهها باید دارای پیوست فرهنگی باشد.

غفاری ادامه داد: برای روسای دانشگاه‌های جدیدی که منصوب می شوند، جلسه ای درباره مباحث فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها برگزار شده و این مسائل در اختیار رئیس دانشگاه قرار داده می شود تا در برنامه راهبردی دیده شود.

وی درباره مستقل شدن معاونت های فرهنگی در دانشگاه ها نیز گفت: بیشتر دانشگاه ها در حال حاضر دارای معاون فرهنگی مستقل هستند مگر دانشگاه هایی که کوچک هستند.

معاون فرهنگی وزیر علوم افزود: چند سال گذشته، در بین دانشگاه های بزرگ هم چند دانشگاه معاونت فرهنگی و دانشجویی خود را ادغام کرده اند که معمولا تجربه خوبی هم نبوده است.

وی افزود: دانشگاه‌ها یی که جمعیت بالای ۱۰ هزار نفر دانشجو دارند دارای معاونت فرهنگی مستقل هستند، یکی دو مورد این دانشگاه ها هستند که چند سال پیش دو معاونت را ادغام کرده اند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر