پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۴۸
|
کد خبر: ۱۰۴۹
دکترسورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در سی و پنجمین اجلاس جهانی پارک‌ها و شهرک‌های علم و فناوری گفت: شاید همگان ایران را یک اقتصاد نفتی بدانند اما نسلی که به‌خصوص در این چند سال اخیر فعال شده است بر اقتصاد دانش‌بنیان تمرکز کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر سورنا ستاری با بیان اینکه بیش از ۴۹ میلیون استفاده‌کننده اینترنت در ایران وجود دارد، اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران بالاست و در ۴ سال اخیر شاخص نوآوری ایران در جهان به حوالی رتبه ۶۰ رسیده است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه در حال حاضر بزرگ‌ترین استارت‌آپ‌های خاورمیانه را داریم، تصریح کرد: استارت‌آپ‌های خدماتی ایران بسیار پیشرفت کرده است و آینده اقتصاد ایران این شرکت‌های دانش‌بنیان هستند وگذشت آن زمانی که اقتصاد کشور در اختیار فولاد وسیمان بوده است، اما اینکه گفته شود مقاطع آموزشی مستقلی داریم در آینده دیگر این مفاهیم از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه امروز موضوع آموزش تا لحظه مرگ مطرح است، عنوان کرد: باید دید خود را نسبت به پارک‌های علم و فناوری گسترش دهیم، هر روز یک اپلیکیشن جدید می‌آید و این نرم‌افزارها برای ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تری است ودر عین اینکه هزینه کمتری دارد و اتلاف وقت هم پایین‌تر است.

دکترستاری با بیان اینکه باید چهره اقتصادی کشور را پارک‌های علم و فناوری عوض کرد، یادآور شد: آینده اقتصاد ایران مبتنی بر شرکت‌های دانش‌بنیان است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری