پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۰۶
|
کد خبر: ۱۰۵۴
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها:

بی اعتمادی بین افراد مختلف برابر با خلع سلاح جامعه

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی تصریح کرد: اصلی‌ترین مسأله‌ای که امروز داریم ایجاد بی‌اعتمادی در بین افراد مختلف نسبت به هم است و اگر این اتفاق برای جامعه‌ای رخ دهد در واقع آن جامعه خلع سلاح شده است.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، در این نشست حجت‌الاسلام رستمی با بیان اینکه جریاناتی به دنبال ناامیدی و ناتوان نشان دادن جامعه هستند، اظهار داشت: اگر ما انسان‌ها را امین بدانیم و این عالم را عالم امانت، تمامی انسان‌ها در این عالم مسئول هستند همانگونه که اولین سؤال را روز قیامت از امانت‌ها و فرصت‌هایی که در اختیار ما بوده است، می‌پرسند.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگ ترین این امانت‌ها و امانت‌دارها معلم‌ها و اساتید دانشگاهی هستند، افزود: بار بزرگی بر دوش مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها وجود دارد چرا که آنها امانت‌دار موضوعات مختلفی هستند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه اساتید اصلی‌ترین عنصرهای تعلیم وتربیت در مسائل فرهنگی هستند، خاطرنشان کرد: فضای عمومی وجوان داخل کشورمان بسیار اهمیت دارد چرا که در بسیاری از جریانات مذهبی و اجتماعی در دنیا و داخل پیشرو بوده‌ایم که برای مثال برگزاری مراسم اعتکاف از کشور در فضای دانشجویی و دانشگاهی شروع شد که به تمامی دانشگاه‌ها تعمیم پیدا کرده است لذا به صراحت می‌توان گفت دانشگاه‌های ما دارای کارنامه‌ای قابل دفاع در تمامی مسائل هستند.

وی افزود: در حکم انتصابی که روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص سمت بنده اعلام فرمودند آمده است که ایشان دانشگاه‌ها را محل پرورش انسان‌های بزرگ و مدیران آینده کشور دانسته‌اند ضمن اینکه ایشان ۴ ویژگی صالح بودن، فرزانه بودن، پرنشاط بودن و کارآمد بودن را از ویژگی‌های مدیران آینده کشور دانسته‌اند. به همین دلیل مدیران دانشگاهی وظیفه اصلی‌شان پشتیبانی از این قضیه است.

حجت‌الاسلام رستمی تصریح کرد: اصلی‌ترین مسئله‌ای که امروز داریم ایجاد بی‌اعتمادی در بین افراد مختلف نسبت به هم است و اگر این اتفاق برای جامعه‌ای رخ دهد در واقع آن جامعه خلع سلاح شده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان گفت: مسئولیت همه مدیران دانشگاهی ضمن ارزشمند بودن تلاش‌های آنها بسیار کار سختی است و باید توجه داشته باشیم که اولین هدف مدیران دانشگاهی باید جلب رضایت خداوند باشد. ضمن اینکه باید بدانیم که رشد در سختی ایجاد خواهد شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست