پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۲۸
|
کد خبر: ۱۰۷۴
دکتر غلامرضا غفاری در اختتامیه مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان؛

رشد فضائل دینی و قرآنی در دانشگاه ها، اولویت فرهنگی وزارت علوم

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: رشد فضائل دینی و قرآنی در دانشگاهها، گفتمان سازی قرآنی و زمینه سازی برای تدبر و فهم بیشتر قرآن در بین اساتید و دانشجویان از اولویت های فرهنگی وزارت علوم است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتر غلامرضا غفاری در آئین اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه زنجان گفت: جشنواره قرآن و عترت از بادوام‌ترین، پرمخاطب ترین و متنوع‌ترین جشنواره‌های دانشجویی کشور است و این جشنواره نماد همگرایی دانشجویان مسلمان اعم از شیعه و اهل سنت است.

دکتر غفاری با اشاره به آیه شریفه ۱۲۴سوره طه" یاد خدا"، " قرآن" و "پیروی از ولایت" را سه راه نجات و عبور از بحران‌های دنیوی دانست و اظهار کرد: برداشتی که از آیه شریفه صورت می‌گیرد این است که اگر می‌خواهیم در دنیا و آخرت به تنگی در زندگی و معیشت نیفتیم و حیات طیبه داشته باشیم بایستی از یاد خدا، قرآن و ولایت اعراض نکنیم که راه نجات ما در این است.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌سازی آموزه‌های قرآنی در سیر و سلوک زندگی و حوزه‌های دانشگاهی مورد اهتمام است، اظهار کرد: قرآن ما را در درجه اول به تدبر و تفکر دعوت می‌کند و داشتن ایمان و راستی و روی آوردن به حق‌مداری از آموزه‌های این کتاب الهی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: زمینه سازی برای رشد خلاقیت‌های دانشجویان در زمینه‌های دینی و قرآنی، نهادینه سازی فعالیت انسان ساز دینی و قرآنی در دانشگاه‌ها از طریق فعالیت‌های داوطلبانه کانون‌های قرآن و عترت و گسترش پژوهش‌ها و مطالعات میان رشته‌ای از جمله برنامه‌هایی است که در معاونت فرهنگی و اجتماعی به آن پرداخته خواهد شد.

گفتنی است بخش نهایی سی و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور ۴۵۰ شرکت کننده از دانشگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی سراسر در دانشگاه زنجان برگزار شد و در همه مراحل این جشنواره ۵۰ هزار دانشجو مشارکت داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر