پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۳۷
|
کد خبر: ۱۰۷۶
حجت الاسلام رستمی در اجلاس روسای دانشگاههای کشور؛

توجه به فرایض و مناسک دینی در دانشگاه ها به وضوح قابل مشاهده است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور گفت: توجه به فرایض و مناسک دینی در دانشگاه ها به وضوح قابل مشاهده است و اگر به برگزاری دو بار در یک روز نماز جماعت ظهر در دانشگاه صنعتی شریف به علت کثرت دانشجویان نمازگزار تگاه کنیم به این واقعیت پی می بریم.
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۵ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷
به گزارش بسنا، حجت الاسلام و المسلمین رستمی در نشست روسای دانشگاه ها، پژوهشگاهها و پارک های علم و فناوری کشور در دانشگاه علم و صنعت ایران اظهار داشت: مسئولیت بزرگی بر عهده مدیران دانشگاههای کشور است زیرا چند میلیون جوان در بهترین دوران عمر خود که دوران تلاش و نواوری است در اختیار دانشگاه هستند و باید از این ظرفیت برای پرورش افراد و همچنین توسعه جامعه استفاده کرد.
وی با تاکید بر مسئولیت روسای دانشگاهها در خصوص رشد فضلیت های اخلاقی دانشجویان گفت: به لحاظ معنویت و فضلیت های اخلاقی، دانشگاهها از میانگین جامعه بالاتر هستند و حتی دانشگاهها الگو و پیشرو جامعه در آیین های مذهبی مانند اعتکاف هستند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها افزود: با پیشقدمی و جریان سازی دانشگاه تهران و برخی دانشگاهها، آیین اعتکاف در کشور فراگیر شد، آیینی که در گذشته فقط در برخی مساجد شهر قم برپا می شد.
حجت الاسلام و المسلمین رستمی اظهار داشت: توجه به فرایض و مناسک دینی در دانشگاهها به وضوح قابل مشاهده است و اگر به برگزاری دو بار در یک روز نماز جماعت ظهر در دانشگاه صنعتی شریف به علت کثرت دانشجویان نمازگزار تگاه کنیم به این واقعیت پی می بریم.
وی تاکید کرد: دانشگاهها ظرفیت حل مسائل کشور را دارند و امروزه مسئولان کشور نیز ضرورت استفاده از تواناییهای دانشگاهها را درک کرده و دنبال تحقق می دانند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها در پایان سخنان خود تاکید کرد: شرایط امروز کشور ایجاب می کند هر گونه اختلاف داخلی را کنار بگذاریم و هم افزایی داشته باشیم و در این راستا اعلام می کنم که دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، یار و یاور مسئولان دانشگاهها خواهند بود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست