پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۱۹۵
|
کد خبر: ۱۰۸۲
محمدرضا مخبر دزفولی گفت: ۵۰ تا ۶۰ طرح در وزارت علوم در گروه های ۱۶ گانه تصویب شده که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها در تصویب آن مشارکت داشته است.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، محمدرضا مخبر دزفولی، در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: تحولات زیادی را در دانشگاه‌ها شاهد بوده ایم و پیشرفت‌های خوبی در کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: در ۱۰ سال اخیر پیشرفت‌های علمی کشور آن قدر گسترده بوده که خوب است جلساتی را بگذاریم و همه به ویژه دانشمندان را نسبت به پیشرفت‌ها آگاه کنیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اگر امروز ایران توانسته ۲ درصد تولید علم دنیا را در حوزه فناوری‌های پیشرفته به خود اختصاص دهد و در سایر علوم حرف‌های جدی داشته باشد، گفت: این مهم دلایل مختلفی دارد که نهادهای مختلف هر کدام در این پیشرفت‌ها سهم خود را دارند.

وی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها فقط مسئولیت فرهنگی نداشته، بلکه در سایر زمینه‌های انقلابی و ملی نقش ایفا کرده است و در این راستا نقش حجت الاسلام محمدیان، رئیس سابق این نهاد در بسیاری از مسائل بی بدیل بوده است.

مخبر دزفولی با بیان اینکه ما اسناد راهبردی مهمی را در کشور تصویب کرده ایم که در تصویب آنها با خیلی از مجموعه‌های دانشگاهی همفکری انجام داده ایم و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و حجت الاسلام محمدیان نیز در این راستا حضور فعال داشته است، تصریح کرد: یکی از جلساتی که در خدمات حجت الاسلام محمدیان بودیم، شورای تحول بوده و وی جزو کسانی هستند که بیشترین وقت را برای علوم انسانی گذاشته است و الان هم در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۶۰ طرح در وزارت علوم و در گروه‌های ۱۶ گانه تصویب شده اند و نهاد رهبری در تصویب این طرح‌ها مشارکت داشته تا به اجرا برسند، افزود: حجت الاسلام محمدیان در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در مسائل مربوط به دانشجویان که گاهی در مجموعه‌های دانشجویی اتفاق افتاده مشفقانه و مهربانانه برای دانشجویان پدری کرده و تلاش می‌کرد تا مشکلات آنها حل شده و گرفتاری پیش نیاید.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به مشکلات بودجه‌ای دانشگاه‌ها تصریح کرد: علی رغم اینکه همه می‌دانیم موتور محرکه کشور علم و دانشگاه است، اما همچنان شاهد گرفتاری ها، کمبودها و نقصان‌ها هستیم و هنوز به یک درصد تولید ناخالص داخلی برای تحقیق، پژوهش و علم نرسیده ایم و این در حالی است که ما در دانشگاه‌ها و در مجموعه‌های مختلف می‌توانیم کارهای مهمی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه کار کردن با حجت الاسلام محمدیان لذت خاصی دارد و باید آن را از نزدیک لمس و درک کرد، افزود: ما در این سال‌های طولانی از ایشان خیلی چیزها یاد گرفته ایم.

مخبر دزفولی به دلسوزی و شجاعت حجت الاسلام محمدیان در اظهارنظر و کارشناسی اشاره کرد و گفت: نظرات وی به خصوص در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و شورای عالی انقلاب فرهنگی بسیار کارگشا بوده است و امیدواریم از این به بعد هر کجا هست، حضورش با برکت باشد.

وی با بیان اینکه حجت الاسلام محمدیان در بخش‌های مختلف مشارکت فعالانه داشته و در بسیاری از زمینه‌ها ولو که تخصص او هم نبوده با دغدغه نقش ایفا کرده، تصریح کرد: بخشی از این کارها تصویب نقشه جامع علمی کشور بوده که ذیل آن چندین سند بسیار مهم شکل گرفته و ستادهای مختلفی را زیر نظر معاونت علمی مصوب کرده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین انتصاب حجت الاسلام رستمی به عنوان رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور را تبریک گفت و افزود: حجت الاسلام رستمی جزو رویش‌های انقلاب و از افراد موفق است که مسیر خود را از همدان شروع کرد و بعد به دانشگاه شریف آمد و سپس به عنوان معاونت فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه منصوب شد، با این وجود وی رسالت نهاد را می‌شناسد و جزو خانواده بزرگ دانشگاهیان است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست