پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۵۷
|
کد خبر: ۱۰۸۴
حجت السلام و المسلمین محمدی گلپایگانی:

امام حسین(ع) هرآنچه داشت در راه خدا داد

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: آنچه در کربلا رخ داده جلوی چشم مان است و دلیل آن این است که هدف ابا عبدالله الحسین(ع) مقدس بود و وی با تمام فداکاری آنچه را داشت در این راه داد. ما باید از وی درس بگیریم.
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم تودیع و معارفه رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری گفت: حامل سلام حضرت آقا برای همه شما هستم در مورد حجت الاسلام محمدیان (رئیس سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها) دوستان صحبت کردند چیزی برای بنده نگذاشتند. جز حسن خلق و دلسوزی چیز دیگری از ایشان مشاهده نکردیم.

وی متن حکمی را که مقام معظم رهبری برای حجت الاسلام مصطفی رستمی صادر کرده بود را قرائت کرد و با تحویل حکم به رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: باید در مورد دو مساله صحبت کنم، یک تبریک عرض می کنم خدمت همه حضار به خاطر عید سعید غدیر که گذشت و امیدوارم خداوند همه ما را از شیعیان امیرالمومنین قرار دهد.

وی ادامه داد: مساله دیگری که باید به آن اشاره کنم درباره نهضت حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است که با وجود گذشت این همه سال جاودان بوده و همچنان تکرار می شود. در جنگ جهانی اول و دوم تخمین زدند که حدود ۵۵ میلیون نفر از بین رفتند و اینها تماما در گوشه ای از کتاب تاریخی ثبت شده اما در واقعه کربلا ۷۲ نفر بودند که شهید شدند و همه آنچه در کربلا رخ داده جلوی چشم مان است و دلیل آن این است که هدف ابا عبدالله الحسین(ع) مقدس بود و وی با تمام فداکاری آنچه را داشت در این راه داد. ما باید از وی درس بگیریم.

وی ادامه داد: آنچه که پیغمبر را موفق کرد اخلاق خوش پیامبر بود. شما با قشر جوانان رو به رو هستید، جوانانی که پرسشگر بوده و با صدها شبهه از طریق ماهواره و چیزهای دیگر مواجهه هستند و اینها جز روحانیت و اساتید پناهی ندارند شما باید سنگ صبور دانشجویان باشید و این راز موفقیت شما در رسالت خطیر خودتان است.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در هر شرایط زبان انسان نباید از تبلیغ کور شود. از هر فرصت تبلیغ باید استفاده شود. چون دانشجویان آماده و پذیرای نصایح شما هستند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست