پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۴۳۴
|
کد خبر: ۱۰۹۴
دکتر بهزاد سلطانی گفت: از شرکت های دانش بنیان در مرحله تأسیس، صادرات محصول و توسعه بازار حمایت می کنیم و نرخ سود تسهیلات اعطایی در مرحله تأسیس فقط ۴ درصد است.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، دکتربهزاد سلطانی در بازدید از شرکت‌های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری گیلان، با مدیران این شرکت‌ها دیدار و در خصوص نحوه کمک به رشد این شرکت ها با آنها گفتگو و تبادل نظر کرد.

دکترسلطانی در این دیدار، به حمایت‌های ویژه صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکت‌های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: تسهیلات مشارکت و کمک‌های بلاعوض برای بیش از۲۰خدمت متفاوت آماده ارائه به شرکت‌های دانش بنیان است که می‌توان به وام۴درصد برای ایجاد یک صنعت در استان و یا منطقه اشاره کرد.

وی افزود: این کمک ها و تسهیلات به آن دسته ازشرکت‌های دانش بنیانی تعلق می گیرد که به محصول نهایی رسیده‌اند و نیاز دارند به مرحله صنعتی شدن برسند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درخصوص نرخ تسهیلات گفت: نرخ تسهیلات صندوق از۴درصد برای راه‌اندازی اولیه خط تولید یک محصول و نرخ۹درصد برای صادرات محصولات و نرخ۱۱درصد برای افزایش تولید و توسعه صنعتی محصول در نظر گرفته شده است.

وی به تسهیلات و امکانات مالی ویژه‌ای که برای توسعه بازار محصولات تعلق می گیرد اشاره کرد و افزود: تسهیلاتی نیز برای خریداران محصولات دانش بنیان در نظر گرفته شده است که برای تشویق و ترغیب خریدارن داخلی و به صورت لیزینگ در اختیارشان قرارمی‌گیرد تا تشویق بشوند و از محصولات دانش بنیان با کیفیت داخلی خریداری کنند.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: جهت خرید محصولات، تسهیلاتی با نرخ۹درصد در اختیار خریداران قرار می‌گیرد و این امر در سهم فروش محصولات دانش بنیان تاثیر خواهد گذاشت.

دکترسلطانی درباره انواع ضمانت نامه‌های بانکی برای شرکت‌های دانش بنیان گفت: ضمانت نامه‌هایی که شرکت‌های دانش بنیان برای عقد قراردادها نیازداشته باشند با نصف قیمت بانک‌ها و از همان طریق بانک‌های عامل در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی به ایجاد برج های فناوری در هر استان اشاره کرد و گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی این امکان را فراهم می‌کند تا برای چندین شرکت دانش بینان، ساختمان و دفاتری درنظر گرفته شود و به صورت اجاره به شرط تملیک در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار گیرد.

دکترسلطانی گفت: این مراکز به عنوان برج فناوری در استان فعالیت می کنند تا دانشجویان و فارغ‌التحصیلان علاقه مند شوند نوآوری های خود را در این برج فناوری به شکوفایی اقتصادی برسانند و جامعه نیز شاهد افزایش توسعه فناوری بیش از توسعه صنعتی باشد.

وی افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی، مشارکت در سرمایه‌گذاری خصوصاً سرمایه‌گذاری خطر پذیر را پوشش می دهد.

رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درباره کمک‌های بلاعوض گفت: هر شرکت دانش بینان می‌تواند برای دریافت۴۱خدمت متفاوت تا سقف۱۰۰میلیون تومان کمک بلاعوض بگیرد.

وی افزود: این کمک‌ها شامل کمک‌های بلاعوض برای بازاریابی و توسعه بازار و برندسازی محصولات دانش بنیان خواهد بود.

دکترسلطانی، دیگر خدمات بلاعوض صندوق نوآوری و شکوفایی را حضور در نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و خارجی جهت ارائه و فروش محصولات و دریافت استاندارهای فنی و یا مدیریت کیفیت و حتی دوره‌های آموزشی تخصصی، دراین خصوص اعلام کرد.

وی با اشاره به افزایش نرخ تورم و تناسب تسهیلات با نرخ تورم گفت: تسهیلات و امکانات مالی با قیمت روز و نرخ تورم قابل محاسبه است و میزان تسهیلات و مشارکتی که وجود دارد متفاوت و انعطاف‌پذیر است.

دکترسلطانی افزود: شرکت‌هایی که قبلاً برای خرید تجهیزات و یا دستگاه، تسهیلاتی دریافت کرده‌اند و امروز قیمت دستگاه مورد نیاز افزایش پیدا کرده، می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات، تسهیلات متفاوتی نسبت به قبل دریافت کنند به نحوی که این اختلاف قیمت را پوشش دهد.

وی درباره کمک به بازاریابی شرکت‌های دانش بنیان گفت: خدمت لیزینگ درصندوق نوآوری و شکوفایی برای کمک به فروش بهتر و توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان است به نحوی که این تسهیلات با نرخ۹درصد در اختیار خریدار قرار می‌گیرد تا ضمن تشویق بازار به خرید محصولاتِ باکیفیتِ دانش‌بنیانِ داخلی، به فروش محصولات هم کمک شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
علم و فناوری