پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۵۱
|
کد خبر: ۱۱۰۹
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم آغاز سال تحصیلی:

امروز در کشور به وحدت کلمه نیاز جدی داریم

دکتر یعقوب محمدی فر اظهار داشت: امروز در کشور به وحدت کلمه نیاز جدی داریم، اگر جریانات اوایل انقلاب اسلامی را مطالعه کنید، خواهید یافت که کنارهم بودن مردم و مسؤولین، هجمه های دشمنان را خنثی کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، صبح امروز شنبه 24 شهریور، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در مراسم ادای احترام به شهدای گمنام دانشگاه که به مناسبت آغاز رسمی سال تحصیلی جدید برگزار شد، اظهار داشت: هفته ای که در این قرار داریم مقارن است با سه مناسبت مهم، یکی ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)، دیگری آغاز هفته دفاع مقدس است که هردوی این مناسبت ها مقارن شده است با شروع سال تحصیلی جدید که بسیار تلاقی ارزشمندی است.

وی افزود: دفاع مقدس یادآور روزهایی است که هجمه بیگانگان و دشمنان علیه این مرز و بوم از جبهه های نظامی، اقتصادی و فرهنگی بر مردم ایران فشارهای زیادی را وارد کرد.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: اکنون دانشگاه در دهه چهارم انقلاب اسلامی و در آستانه کارآفرینی و نقش آفرینی در تصمیمات مهم اجتماعی است، که باید همه دانشگاهیان تلاش کنند تا این مهم به منصه ظهور برسد.

وی در ادامه با اشاره به واقعه تأثیرگذار عاشورا، تصریح کرد: فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی که با نگاهی متاثر از فرهنگ عاشورایی شکل گرفته و رشد کرده است باید حفظ و ترویج شود تا جهانیان در جریان این میراث گرانبها قرار بگیرند.

دکتر محمدی فر اضافه کرد: از امروز که در ابتدای سال تحصیلی جدید نیز قرار داریم، اگر هرکدام از اعضای دانشگاه وظایف خود را درست انجام دهند و در مسیر حرکت کنند، خود به خود پیام این حرکت صحیح به دیگران منتقل می شود.

وی تأکید کرد: امروز در کشور به وحدت کلمه نیاز جدی داریم، اگر جریانات اوایل انقلاب اسلامی را مطالعه کنید، خواهید یافت که کنارهم بودن مردم و مسؤولین، هجمه های دشمنان را خنثی کرده است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: اگر بخواهیم مستقل باشیم و نگذاریم که تأثیرات بیگانیان بر کشور مؤثر باشد، باید با قدرت، کارهای علمی و پژوهشی خود را دنبال کنیم و نگذاریم مشکلات بر ما فایق شوند.

وی در نهایت بیان کرد: معنویت را در کنار کار باید قرار داد و از دنیا زدگی پرهیز کرد، تا بتوانیم فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی را اعتلا بخشیم، چراکه در تاریخ مشهود است که خیلی از فرهنگ های اصیل دچار دنیا زدگی شده و به انحطاط کشیده شدند.

خبرنگار: محمدی

عکس: زند


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست