پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۳۲
|
کد خبر: ۱۱۳
دکتر غلامی گفت: دانشگاه گروه 8 (D8) یک مدل خاصی است که نوعا در قالب بین المللی بین کشورهای گروه 8، یعنی هشت کشور در حال توسعه جهان اسلام اتفاق افتاده است. در آن توافقنامه قرار بوده یک دانشگاهی شکل بگیرد و دانشجویان علاقه مند از این 8 کشور در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۹ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در از گفت وگوي اختصاصي با پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا( بسنا)، به دستاورد دانشگاه بوعلي سينا در تصويب و تأسيس  دانشگاه بین المللی گروه 8 (D8) پرداخت و در اين باره گفت: دانشگاه گروه 8 (D8) یک مدل خاصی است که نوعا در قالب بین المللی بین کشورهای گروه 8، یعنی هشت کشور در حال توسعه جهان اسلام اتفاق افتاده است. در آن توافقنامه قرار بوده یک دانشگاهی شکل بگیرد و دانشجویان علاقه مند از این 8 کشور در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.
وی افزود: این موضوع به دلایلی برای مدت چند سال به تأخیر افتاده بود، تا اینکه مسؤولین دانشگاه بوعلی سینا در زمان خودش با کمک های وزارت علوم، کار اساسنامه و ساختار اولیه این دانشگاه را محقق کرده و در نشست گروه 8، که اخیرا در ترکیه برگزار شد، ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر روحانی، رسما اعلام آمادگی برای میزبانی این دانشگاه را عنوان کرده اند و البته آقای اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هم در این رابطه اظهار نظر خوبی داشتند و این را در صحبت هایشان به عنوان یک حرکت خوب به جمهوری اسلامی ایران تبریک گفتند، البته این موضوع وظیفه ما را سنگین تر می کند.
دکتر غلامی اظهار کرد: دانشگاه بین المللی گروه 8 (D8)، ذیل مجموعه دانشگاه بوعلی سینا فعالیت می کند و همکاران ما در حال جذب دانشجو برای این دانشگاه هستند. مدل کار در سال های اول این است که از اساتید دانشگاه بوعلی سینا استفاده می شود، تا به تدریج این دانشگاه بتواند خودش ساختار مستقل ایجاد کند اما ساختار پذیرش و حوزه دانشجویی و حوزه آموزش به طور مستقل برای دانشجویان این دانشگاه شکل می گیرد و حرکت خواهد داشت.
وی تأکید کرد: وب سایت این دانشگاه باید فعال باشد و در سطح دنیا برای معرفی خودش و پذیرش دانشجو باید تبلیغ کند.
وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر در مقطع دکتری به صورت پژوهش محور پذیرش دانشجو خواهد داشت و در آینده در مقطع کارشناسی ارشد نیز با همین سازوکار پذیرش دانشجو صورت می گیرد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست