پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۹۱۰
|
کد خبر: ۱۱۶۳
به منظور افزایش ظرفیت سراهای دانشجویی؛

احداث یک بلوک خوابگاهی 300 نفری کلید می خورد

دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه گفت: به منظور افزایش ظرفیت سراهای دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا، در حال مذاکره با بخش خصوصی برای احداث یک بلوک خوابگاهی 300 نفری هستیم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۶ - ۰۲ مهر ۱۳۹۷

دکتر اسدالله نقدی معاون دانشجویی دانشگاه در گفتگو با خبرنگار بسنا، ضمن اعلام این خبر، گفت: دانشگاه بوعلی سینا با توجه حذف دانشجوی دوره نوبت دوم(شبانه) و ورود دانشجویان کارشناسی دوره روزانه، برای ارتقاء کیفیت علمی دوره های کارشناسی، طبیعتا با کمبود فضای خوابگاهی مواجه است.

وی افزود: این دانشگاه نیز همانند دانشگاه های دیگر کشور با مشکلات مالی و بودجه ای برای افزایش سراهای دانشجویی روبرو است و راهی به جز ورود بخش خصوصی به این عرصه ندارد.

معاون دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا اظهار داشت: کلیت طرح حضور بخش خصوصی برای احداث سراهای دانشجویی در دانشگاه، در هیأت رئیسه دانشگاه مطرح و پس از بررسی های دقیق، به تصویت این هیأت رسیده است.

وی یادآور شد: از سیاست های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، افزایش ظرفیت و ساخت سراهای دانشجویی با مشارکت بخش خصوصی است که دانشگاه بوعلی سینا نیز در این راستا در حال حرکت است.

دکتر نقدی اضافه کرد: پس از تصویب طرح ورود بخش خصوصی به احداث سراهای دانشجویی در هیأت رئیسه دانشگاه، اقدام به دریافت پیشنهادات شرکت های مختلف و برگزاری جلساتی برای بررسی این پیشنهادات کرده ایم.

وی ادامه داد: به همین منظور، در هفته جاری جلسه ای با شرکت شهران سامان نوین و با حضور مشاور حقوقی رئیس دانشگاه و مدیر نظارت بر طرح های عمرانی دانشگاه برگزار شد و جزئیات پیشنهاد برای ساخت یک بلوک خوابگاهی به ظرفیت 300 نفر در فضای دانشگاه توسط این شرکت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون دانشجویی دانشگاه هم چنین با توجه به درخواست دانشجویان دانشکده فنی و منایع طبیعی تویسرکان برای کاهش هزینه خوابگاه گفت: دانشکده فنی و منایع طبیعی تویسرکان، خوابگاهی با ظرفیت 300 نفر که متعلق به دانشگاه آزاد می باشد را برای اسکان دانشجویان در نظر گرفت که پس از عقد قرارداد مبلغ 280 میلیون تومان برای این قرارداد تعیین شد که بر همین مبنا اجاره بهای خوابگاه هردانشجو برای 2 ترم سال تحصیلی 97-98، 950هزار تومان در نظرگرفته شد که البته به دلیل درنظرگرفتن شرایط دانشجویان عزیز، مورد قبول حوزه دانشجویی و رئیس آن دانشکده نیز نبود.

وی افزود: به همین دلیل آقای دکتر حاجی ولیئی رئیس دانشکده تویسرکان در رایزنی های مکرر با مسؤولین شهرستان دانشگاه آزاد، توانستند مبلغ قرارداد این خوابگاه را به 250 میلیون تومان کاهش دهند و همین امر باعث شد تا اجاره بهای خوابگاه هردانشجو برای 2 ترم سال تحصیلی 97-98، به 800 هزار تومان تغییر یابد.

نقدی خاطرنشان کرد: در مرحله دیگری نیز دکتر محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا به حوزه معاونت دانشجویی و دانشکده تویسرکان دستور دادند تا اجاره بهای خوابگاه برای دانشجویان کم بضاعت این دانشکده به صورت اقساطی دریافت گردد.

وی همچنین با توجه به شروع فعالیت دانشگاه بین المللی D8 و آغاز پذیرش دانشجو در این دانشگاه، خبر داد: از جمله برنامه های در دست اقدام وزارت علوم برای دانشجویان دانشگاه D8، آغاز ساخت یک بلوک خوابگاهی در مجموعه دانشگاه بوعلی سینا است که امید آن می رود تا در سال تحصیلی جاری این مهم محقق شود.

خبرنگار: محمدی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست