پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۳۷۹
|
کد خبر: ۱۱۸۶
دبیر سند دانشگاه اسلامی گفت: سال ها دغدغه تعمیق حوزه های معرفتی و تخصصی استادان مورد توجه بود ولی امکان ساختاری و آیین نامه ای آن فراهم نبود، اکنون آیین نامه دانش افزایی تدوین شده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷

به گزارش بسنا، حجت الاسلام روح الله شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها، در نشست شنبه های انقلاب گفت: سند دانشگاه اسلامی سال ۷۶ با حضور دکتر گلشنی و با حضور جدی شخصیت های اصلی شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد نظام آموزش عالی یک کشور، مبانی نظری و تئوریک و نظام های فکری مورد نیاز نظام را فراهم کند، تا این کشور و حکومت بتواند بر مبنا و مدار، علم، معرفت، شناخت و نقشه و طرح جامع فراگیر و هدفمند کار خود را ساماندهی کند و اهداف خود را محقق کند، حتما باید برنامه ریزی و سیاست گذاری در حوزه سند دانشگاه اسلامی شکل گیرد.

دبیرسند دانشگاه اسلامی افزود: نسخه اول سند دانشگاه اسلامی در سال ۷۶ تدوین و ابلاغ شد و مبنا هم قرار گرفت پس از اولین آسیب شناسی که در سال ۹۰ صورت گرفت، بازنگری و انطباق بسیار جدی با نظام جاری در دانشگاه ها شکل گرفت و سند به صورت چابک توانست در فرایند جاری دانشگاه مستقر شود.

وی ادامه داد: سند اول یک سند ۶ مولفه ای بود که در یک طرف، سه نظام برنامه ریزی درسی، آموزشی پژوهشی و مدیریت را در بر می گرفت و در سوی دیگر، استاد، دانشجو و مدیریت را قابل توجه قرار می داد.

دبیر سند دانشگاه اسلامی ادامه داد: سال ها دغدغه تعمیق حوزه های معرفتی و تخصصی استادان مورد توجه بود ولی امکان ساختاری و آیین نامه ای آن فراهم نبود که اکنون با آیین نامه دانش افزایی با ۱۰ ماموریت تدوین شده است.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر