پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۳۲۷۳
|
کد خبر: ۱۱۹۰
رقیه کریمی در گفتگوی اختصاصی با بسنا اظهار داشت: من عربی را از همین دانشگاه بوعلی سینا شروع کردم، پشت همین میز و صندلی هایی نشستم که امروز دانشجویان جدید الورود می نشینند؛ باورم نمی شد روزی بتوانم به عنوان نماینده کشورم انتخاب شوم و با داستان هایم افتخاری را برایش کسب کنم.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷

رقیه کریمی کارشناس آموزش دانشکده علوم انسانی دانشگاه بوعلی سینا، دانش آموخته کارشناسی ارشد مترجمی زبان عربی و نفر سوم بخش داستان جشنواره " سیده خوله" در بعلبک لبنان، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بسنا، گفت: جشنواره داستان سيده خوله، جشنواره داستان كوتاه در بعلبك لبنان بود؛ بنابر روایات و نوشته های موجود، اسراي كربلا در مسير شام از بعلبك لبنان عبور كردند و يك شب در كليساي مسيحيان ماندند؛ دختر كوچک امام حسین (ع) در این منطقه به شهادت رسید و از کاروان جاماند و پیکر پاک ایشان در آن جا دفن شد. این جشنواره در مورد آلام و زخم های اسرای کربلا مخصوصا سیده خوله سلام الله علیها، در یکم مهرماه سال جاری و در بعلبک لبنان برگزار شد.

وی اضافه کرد: امکان شرکت تمامی عرب زبان ها از سراسر دنیا در این جشنواره وجود داشت و از کشورهایی مثل لبنان و عراق در این جشنواره شرکت کرده بودند؛ اما بنده تنها ایرانی شرکت کننده در این جشنواره بودم که با وجود اینکه زبان مادری من عربی نیست، توانستم مقام سوم این جشنواره را کسب کنم.

کریمی طریقه آشنایی با این جشنواره را فعالیت سالیانه خود در حوزه داستان مقاومت به زبان عربی دانست و خاطرنشان کرد: چون با انجمن های داستان نویسی و نویسنده های حاذقی آشنا هستم، از طریق همین دوستان متوجه این جشنواره شدم و در آن شرکت کردم؛ اسم اثر من "حلم في يقظة" به معنای خوابي در بيداري است.

وی اهميت شرکت در اين جشنواره را رقابت با نویسنده های چیره دست عربی برشمرد و اظهار داشت: با وجود اینکه زبان مادري ام زبان فارسي است، در این جشنواره شركت كردم و توانستم با نويسنده هاي خوب عرب رقابت كنم و این موضوع ضمن کسب تجربه ای جدید، افتخاری برای ایران اسلامی است.

این برگزیده جشنواره " سیده خوله" تصریح کرد: من عربی را از همین جا، همین مکان جغرافیایی، همین دانشگاه بوعلی سینا شروع کردم، پشت همین میز و صندلی هایی نشستم که امروز دانشجویان جدید الورود می نشینند؛ شاید روزی که ادبیات عرب را خواندم، باورم نمی شد روزی بتوانم به عنوان نماینده کشورم انتخاب شوم و با داستان هایم افتخاری را برایش کسب کنم؛ اما با کمک خدای متعال و کمک های بی دریغ اساتید مجرب و باسواد دانشگاه بوعلی سینا و هم‌چنین سعی و تلاش خودم به این نتیجه رسیدم.

کریمی در کلام پایانی خود، تمام دانشجویان را به کشف استعدادهایشان دعوت کرد و گفت: از دانشجویان عزیز می خواهم که در همان مسیر استعدادهایشان حرکت کنند و با کمک خدای متعال برای مردم و کشورشان اثر بخش باشند.

خبرنگار: اسدی

عکس: امینی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست