پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۵۶
|
کد خبر: ۱۲۹۴
در جریان سفر هیأت اعزامی دانشگاه به اقلیم کردستان عراق، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در صدر هیأت ایرانی با رئیس دانشگاه پلی تکنیک عراق دیدار کرد.
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، هیأت اعزامی از دانشگاه بوعلی سینا پس از دانشگاه چرمو در اقلیم کردستان عراق، به دانشگاه پلی تکنیک این کشور رفته و در جلسه ای با رئیس و دیگر مسؤولین این دانشگاه دیدار و در زمینه همکاری های بین المللی بین دو دانشگاه بحث و گفتگو کردند.

در این دیدار، مسؤولین دانشگاه پلی تکنیک براین موضوع که امروزه ارتباط دانشگاه با صنعت و بازار کار بسیار ضروری است، تأکید داشته و خواهان برگزاری دوره ها و کارگاه های مشترک جهت تحقق همکاری های علمی بین المللی بین دو دانشگاه بودند.

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا نیز در این نشست، ضمن معرفی دانشگاه های بوعلی سینا و دانشگاه بین المللی D8، قول همکاری در زمینه های مزبور را داده و خبر داد که سه بورسیه برای دانشگاه پلی تکنیک عراق اختصاص خواهد داد.

در این جلسه، مسؤول روابط بین الملل دانشگاه پلی تکنیک عراق که به عنوان دبیر کنفرانس بین المللی دانشگاه های کشورهای عربی انتخاب شده است، از دانشگاه بوعلی سینا تقاضا کرد که در نمایشگاه بزرگ دانشگاه های کشورهای عربی که قرار است ماه آوریل سال 2019 در سلیمانیه عراق برگزار گردد، جهت معرفی دانشگاه بوعلی سینا و دانشگاه بین المللی D8، شرکت نمایند.

گفتنی است دانشگاه پلی تکنیک دارای 5 دانشکده مهندسی، تندرستی، مدیریت، انفورماتیک و علوم پایه است؛ در این دانشکده 72 گروه علمی وجود دارد و 15 هزار دانشجو نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، که 85 درصد آنها در مقطع کاردانی تحصیل می کنند.

لازم به ذکر است که دانشگاه پلی تکنیک عراق قرارداد همکاری با دانشگاه علوم پزشکی تهران دارد، که در این قرارداد، دوره دیپلم عالی ( International High Diploma ) با همکاری آن دانشگاه در سلیمانیه عراق برگزار می شود.

خبرنگار: اسماعیلی

عکس: روابط عمومی دانشگاه پلی تکنیک عراق


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست