پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۲۴۸
|
کد خبر: ۱۳
رئیس سازمان امور دانشجویان در بازدید از مجتمع آموزش عالی گناباد اعلام کرد:

اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال برای احداث خوابگاه در سال ۱۳۹۷

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: پیش بینی می شود در سال ۱۳۹۷ پنج هزار میلیارد ریال از محل تسهیلات بانکی برای ساخت و توسعه خوابگاه های دانشجویی در کشور اختصاص یابد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶

به گزارش پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا (بسنا)، به نقل از مجتمع آموزش عالی گناباد، دکتر مجتبی صدیقی دربازدید ازبخش های مختلف این مجتمع آموزش عالی گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه کشور حدود ۲۰۰ خوابگاه دانشجویی از محل اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی در کشور ساخته خواهد شد.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: ساخت خوابگاه از محل اعتبارات دولتی در برنامه پنجم توسعه کشور متوقف شده بود ولی در برنامه ششم توجه خاصی به این بخش شده و با توجه به کمبود اعتبارات دولتی باید از ظرفیت های خیران و تسهیلات بانکی برای توسعه این بخش استفاده شود.

وی افزود: مجتمع آموزش عالی گناباد با پتانسیل بالا و همدلی و هم ‎ افزایی مسئولان، به سوی آینده ‎ روشنی گام برداشته است.

دکتر صدیقی در سخنرانی خود در شورای اداری گناباد با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه ‎ ها و مراکز آموزش عالی کشور از چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در سال تحصیلی گذشته به چهار میلیون و ۷۰ هزار نفر در سال جاری افزود: باید در کنار این شیب کاهشی دانشجویان، متناسب با نیازهای جامعه، توسعه کیفی فعالیت ‎ های مراکز رشد دانشگاهی، محور اصلی فعالیت‌های مسئولان و دست اندرکاران این بخش قرار گیرد.

وی اظهار کرد: توسعه غیر هدفمند آموزش عالی در سال های گذشته موجب برخی ظرفیت های خالی در این بخش شده که باید با آینده نگری و توجه به آمایش سرزمینی به صورت کیفی به رشد این بخش توجه شود.

دکتر صدیقی با تاکید بر کاهش دغدغه دانشجویان نسبت به تامین خوابگاه گفت: دانشجویی که دغدغه در این بخش داشته باشد، در تحصیلات خود موفق نخواهد بود و نخواهد توانست با آسایش خاطر به تحصیل بپردازد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
دانشجو