پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۹۰
|
کد خبر: ۱۳۳۷
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جلسه ستاد اقامه نماز تصریح کرد:

مسجد دانشگاه، حلقه واسط بین دانشگاه و جامعه است

دکتر یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جلسه ستاد اقامه نماز تصریح کرد: مسجد دانشگاه بوعلی سینا علاوه بر کارکرد های داخلی، کارکرد های بیرون از دانشگاه هم دارد و به عنوان حلقه واسط بین دانشگاه و جامعه هم عمل می کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۸ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر، رئیس دانشگاه بوعلی سینا در جلسه ستاد اقامه نماز که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسنی حلم، رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان برگزار شد، بیان کرد: مسجد دانشگاه بوعلی سینا علاوه بر کارکرد های داخلی کارکرد های بیرون از دانشگاه هم دارد و به عنوان حلقه واسط بین دانشگاه و جامعه هم عمل می کند.

وی افزود: از کارکرد های دیگر مسجد دانشگاه می توان به استفاده دانشجویان از آن در دوران امتحانات، فعالیت حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، کلاس های معرفت افزایی، برنامه های مناظره ای و کلاس های قرآن و نهج البلاغه با اساتید، هیأت دانشگاه که در مراسمات مختلف فعالیت خوبی دارند و فعالیت های بسیج در مسجد اشاره کرد که در همه این موارد سعی شده است که کار های سیاسی، عبادی و اجتماعی در مسجد دانشگاه صورت پذیرد و بدین ترتیب است که مسجد دانشگاه بوعلی سینا، جزء فعال ترین مساجد دانشگاه های کشور قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: برگزاری چنین جلساتی با حضور مسؤولین دانشگاه به ارتقاء کمی و کیفی فعالیت های مسجد دانشگاه کمک بسیاری می کند؛ کاستی های فنی از جمله صوت، سیستم های سرمایشی و گرمایشی و... با رسیدگی همکاران برطرف می شود، در حوزه کیفی هم برنامه ریزی برای فعالیت های مختلف صورت می گیرد.

دکتر محمدی فر اظهار داشت: حوزه آموزشی و فرهنگی دانشگاه استفاده خوبی از مسجد دانشگاه دارند و باید توسعه یابد.

وی تأکید کرد: ما همیشه بحث پیوند دانشگاه با شهر را در عین حفظ استقلال دانشگاه در نظر داشتیم؛ دانشگاه وظیفه دارد که به مجموعه شهر در سطوح مختلف اجتماعی، فرهنگی و مسائلی که شهر نیاز دارد، کمک کند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا افزود: باید فرهنگ سازی و شفاف سازی مسائل صورت بگیرد تا زمانی که ما نرده های دانشگاه را برداریم و با شهر ارتباط مستقیم برقرار کنیم.

خبرنگار: مولوی

عکس: امامی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
hassan
United States
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲
پس مقام شامخ ریاست به جز هتل داری به خادمی مسجد هم اشتغال دارند.
صفحه نخست