پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۲۷۰۵
|
کد خبر: ۱۴۱۳
در جریان احیای منابع آب دانشگاه، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه، از درون قنات های دانشگاه بوعلی سینا بازدید کرد.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۱۲ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا، در جریان بازدید از این قنات که کار مرمت و بهره برداری از آن از ماه ها پیش آغاز شده است، گفت:برنامه ای که در دانشگاه بوعلی سینا از دو سال قبل توسط حوزه طرح های عمرانی و معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی دانشگاه پیگیری شده است و با همکاری هنرمندانی همچون استاد سلیمی که به عنوان پیمانکار قنات های دانشگاه در این پروژه حضور دارند، به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی افزود: یکی از تکنولوژی های مهم و یکی از افتخارات ایرانیان، قنات است، در واقع هرجا که ما می خواهیم از تکنیک مهندسی ایران باستان دفاع کنیم، یکی از دفاعیات ما قنات های ما است.

دکتر محمدی فر خاطرنشان کرد: این قنات که در حال بهره برداری است، قدمتی بیش از پانصد سال دارد و در شهر همدان نمونه آن کم پیدا می شود، که توسط متخصصین این امر احیا شده و آبی سالم و در دسترس را برای مصارف مختلف دانشگاهیان در اختیار قرار می دهد.

وی افزود: حجم آبی که از مجموعه این قنات ها بدست می آید، در در حال حاضر برای مصارف غیرشرب دانشگاه، از جمله خوابگاه های دانشجویی، آبیاری فضای سبز، گلخانه و... استفاده می شود و در فاز بعدی با انجام مراحل تصفیه آب، به عنوان مصرف آب شرب و همچنین ذخیره آب، به شبکه آب شرب دانشگاه بوعلی سینا متصل می شود.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: به دنبال اتصال خط آب دریافتی از این قنات ها به شبکه آب دانشگاه، سالانه میزان قابل توجهی از هزینه های دانشگاه بوعلی سینا کاسته شده و مبالغ بدست آمده از این طرح، طبیعتا صرف مخارج دیگر دانشگاه خواهد شد، که در واقع این اقدام، گامی مؤثر در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی و استفاده از طرفیت های داخل دانشگاه است.


خبرنگار: اسماعیلی

عکس: یونسی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست