پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۴۳
|
کد خبر: ۱۴۳۰
با حضور دکتر محمدی فر رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بوعلی سینا، نمایشگاه کتاب "چهل سال عزت" در مسجد بزرگ این دانشگاه افتتاح شد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۴ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، نمایشگاه کتاب با عنوان "چهل سال عزت"، به ‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب عزّت‌آفرین اسلامی ایران، توسط مؤسسۀ فرهنگی هنری قدر ولایت، با حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌، با حضور دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه، در راهروی حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان واقع در مسجد بزرگ دانشگاه بوعلی سینا افتتاح شد.

دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در این مراسم، ضمن بازدید از این نمایشگاه و همچنین بازدید از کتابخانه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان، گفت: لازم است کتب موجود در بررسی ادیان ابتدایی و البته دیگر ادیان موجود، برای شناخت دانشجویان از این ادیان و نیز انجام پژوهش های دانشگاهی به کتب موجود اضافه گردد و متولیان علوم اسلامی در دانشگاه، لازم است به این مقوله برای روشن شدن تاریخچه ادیان مختلف و همچنین شناخت بهتر و بیشتر اسلام بپردازند.

وی همچنین تأکید کرد: در فرهنگ کتابخوانی و مطالعه یکی از موضوعات مهم، هنر اسلامی است که متأسفانه مغفول واقع شده است و لازم است اساتید متخصص در حوزه هنر، با همکاری اساتید علوم اسلامی بر این امر مهم اهتمام بیشتری داشته باشند، تا جوانان و مردم کشور بیشتر با این مقوله آشنا بشوند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: ارتباط با کتابخانه های عمومی استان همدان از مسائل ضروری برای تبادل کتب مورد نیاز دانشگاهیان است و طبق توافقی که با نهاد کتابخانه های استان شده است، دانشجویان و اساتید می توانند از ظرفیت این کتابخانه ها، علاوه بر کتابخانه های دانشگاه استفاده کنند.

وی همچنین بر تقویت محتوای کتب کتابخانه حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان تأکید کرد و افزود: از نظرات متخصصان علوم مختلف باید در ساخت و تولید آثار هنری استفاده شود، چراکه به کرات دیده شده در آثار هنری کشور همانند فیلم ها و سریال ها، وقایع تاریخی در برخی از موارد مغایر با اساس تاریخی آن به تصویر کشیده می شود.

دکتر محمدی فر در نهایت تأکید کرد: به سوالات اعتقادی و تاریخی دانشجویان باید با استناد صحیح به تاریخ و استدلالات عقلی پاسخ داد و از در جهتی حرکت کنیم که دانشجویان تصویر درستی از مسائل را در ذهن خود ثبت و به آیندگان منتقل کنند.

به گزارش بسنا، موضوع این نمایشگاه‌ کتاب، تاریخ معاصر ایران در سه مقطع «دورۀ مشروطه»، «دورۀ پهلوی» و «دوران انقلاب اسلامی» است. حدود 20 ناشر فعال در حوزۀ تاریخ معاصر ایران دعوت مؤسسۀ قدرولایت را پذیرفته و منشورات تولید چاپ اوّل 1390 به بعد خود را جهت عرضه در این نمایشگاه‌ها ارائه و بخشی از هزینه­های اجرایی نمایشگاه را با افزایش تخفیف خود تقبل نموده­اند.

این نمایشگاه‌ها مقارن با هفتۀ کتاب جمهوری اسلامی ایران از تاریخ 14 تا 29 آبان برگزار شده و کتاب‌ها با تخفیف 50درصد به دانشجویان و اساتید عرضه می ­شود.

خبرنگار: محمدی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست