پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۸۶۳
|
کد خبر: ۱۴۴۸
معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلی سینا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، بايد گفت امر به معروف و نهی از منکر، بهترین وسیله دفاع از دین و ضامن بقای اسلام است، و در صورت عدم انجام این فریضه الهی، دین اسلام سیر نزولی پیدا خواهد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۱۵ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري دانشگاه بوعلي سينا (بسنا)، حجت الاسلام والمسلمين مهدی فاطمي پور، معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلي سينا، در مراسم سوگواری رحلت پيامبراكرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبي(ع) و شهادت امام رضا(ع)، که به همت هيأت شهداي گمنام این دانشگاه برگزار شد، ابتدا از قیام امام حسین(ع) گفت و افزود: امام حسین(ع) با شرایط ویژه ای روبرو شد که فرمان الرحیل و دستور حرکت شبانه دادند؛ یزید با وجود داشتن یک شخصیت تمامیت خواه، بر خلاف گفته پدرش معاویه، اصرار به بیعت با اباعبدالله(ع) داشت.

فاطمي پور افزود: از زمان حرکت امام تا رسیدن ايشان به کربلا، براي روشن كردن حقيقت، بارها در مسیر در جمع مردم صحبت کردند.

وي همگان را طبق فرمایش امیرالمومنین علی(ع)، به خواندن تاریخ سفارش كرد و اظهار داشت: بسیاری از حوادث در طول تاریخ تکرار می شود و با توجه به اینکه تجربه گاهی بهای سنگینی دارد، با آگاهی از تاریخ، مي توانيم از مسائلی که قبلا تجربه شده جلوگيري كنيم.

معاون نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلی سینا تشريح كرد: بسیاری از افرادي كه با امام حسین(ع) بودند، به نیت کسب مقام و ثروت ایشان را همراهی می کردند.

وي اضافه کرد: امام از همان ابتدا بیعت خود را از همراهانشان برداشتند و فرمودند: هر کس حاضر است خون قلبش را بدهد ما را همراهی کند، چراكه آخر این راه شهادت است.

حجت الاسلام فاطمي پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یکی از اهداف قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر است، بايد گفت امر به معروف و نهی از منکر، بهترین وسیله دفاع از دین و ضامن بقای اسلام است، و در صورت عدم انجام این فریضه الهی، دین اسلام سیر نزولی پیدا خواهد کرد.

وي از ديگر اهداف قیام امام حسين(ع)، به اصلاح وضعیت امت پیامبر و حفظ دین اسلام اشاره كرد و گفت: طبق فرمایش رسول خدا(ص) دین مثل یک درخت استوار است که اصل و ریشه آن ایمان، آوند آن نماز، تنه آن زکات، حیات آن بستگی به پرداخت دِین ها، شاخه های آن روزه، برگ های آن خُلق نیکو و ثمره این درخت، خود نگهداری از محرمات است؛ اين درخت کامل نمی شود، مگر اینکه ثمر دهد؛ ثمره دینداری نيز ترک گناه است و اگر دینی باعث ترک گناه در انسان نشود، به این دلیل است که به طور کامل عملی و اجرا نمی شود.

حجت الاسلام فاطمي پور با توجه به فرموده اباعبدالله الحسین(ع) که ((من قیام کردم که دین جدم را زنده کنم))، بیان کرد: مشکل مردم در زمان امام حسین(ع)، عدم ترک گناه و فاصله نگرفتن از محرمات بود.

وی در پایان گفت: باید همگی به این اعتقاد برسیم که این جهان خالقی دارد و خداوند مصلحت انسان را بهتر می داند؛ پس باید دستورات الهی را پذیرفت و اجرا کرد.

خبرنگار: مرسلی

عکاس:کاویانی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
فرهنگ و هنر