پایگاه خبری دانشگاه بوعلی سینا- بسنا

تعداد بازدید: ۱۶۱۷
|
کد خبر: ۱۴۷۹
رئیس دانشگاه بوعلی سینا در نشست با اعضای جدید انجمن های علمی:

دانشجویان مسؤولیت پذیر، کارآفرینان آینده/ دانشگاه باید حاکمیت آینده جامعه را مشخص کند

دکتر یعقوب محمدی فر در اولین گردهمایی اعضای جدید انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا گفت: امروزه، دانشگاه باید حاکمیت آینده جامعه را مشخص کند؛ نسل جدید، نیازمند دانشگاه هایی هستند که حاکمیت و راهبرد ها را مشخص می کنند.
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۷

به گزارش خبرنگار بسنا، دکتر یعقوب محمدی فر رئیس دانشگاه بوعلی سینا در اولین گردهمایی اعضای جدید انجمن های علمی دانشجویی دانشگاه بوعلی سینا اظهار کرد: بنده این افتخار را داشته ام که در سال ۱۳۶۸ جزء اولین گروهی بودیم که انجمن های علمی دانشجویی را در دانشگاه تهران تأسیس کردیم؛ همچنین بعد از ۲۹ سال همچنان آثار هسته های علمی(انجمن های علمی) را می بینیم.

وی بیان کرد: بنده شخصا ترجیح می دهم که دانشجویان اقدامات دانشگاهی خود را با فعالیت های علمی شروع کنند؛ خیلی از دانشجویان که هنوز الفبای سیاست را یاد نگرفته اند، در دامن یک جریان سیاسی می افتند و آسیب های جدی می بینند، ابتدا شناخت حاصل کنید و سپس وارد این جریان ها شوید.

وی خطاب به دانشجویان تأکید داشت: مطمئن باشید اگر در انجمن های علمی و تحت نظارت مدیر گروه و استاد راهنما، فعالیت کنید از همان ابتدا حرکت شما درست است، زیرا افرادی هستند که در گروه ها احساس مسؤولیت می کنند و سعی می کنند که شما را به خوبی راهنمایی کنند.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا تشریح کرد: بنده راز موفقیت دانشگاه استنفورد را مطالعه کردم و پی بردم که دانشجویان این دانشگاه روابط خوبی با بیرون از دانشگاه دارند، امروز دیگر بحث دلار و یورو مطرح نیست، بلکه صحبت از بیت کویین ها است و اگر دانشگاهی مثل استنفورد موفقیتی دارد، از ایده های دانشجویان در ترم های اول و دوم است.

وی تصریح کرد: بنده به مدیر گروه ها تاکید کرده ام که انجمن های علمی را جدی بگیرند و از نمایشگاه هایی که برگزار می کنند، سخنران ها و محققانی که دعوت می شوند و در عرصه های علمی صحبت می کنند، می توانند ایده بگیرند.

محمدی فر اظهار داشت: در مقاله ای که اخیرا مطالعه می کردم، ادعا شده بود که اتفاق های بزرگ علمی، همگی در آزمایشگاه اتفاق نیافتاده است؛ دین، فرهنگ و تمدن ما هم در این زمینه راه را به ما نشان می دهد و می گوید که یک دقیقه تفکر، افضل بر هفتاد سال عبادت است و این مسیری است که از جوان ها بر می آید.

وی در ادامه گفت: دانشجویی که در انجمن های علمی فعال است، در کانون های دیگر هم فعالیت دارد و شخصی مسؤولیت پذیر است، می تواند در آینده اشتغال ایجاد کند.

وی عنوان کرد: یونسکو اخیرا تعریفی را از بیسوادی ارائه داده است، بیسواد کسی است که مدرکی را از دوره ای بگیرد و نتواند از آن استفاده و اشتغال ایجاد کند، نه کسی که خواندن، نوشتن، کامپیوتر و اینترنت را بلد نیست.

رئیس دانشگاه بوعلی سینا در پایان گفت: امروزه، دانشگاه باید حاکمیت آینده جامعه را مشخص کند؛ نسل جدید، نیازمند دانشگاه هایی هستند که حاکمیت و راهبرد ها را مشخص می کنند.

خبرنگار: رحیمی و آقایی

عکس: امینی


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
صفحه نخست